Gå til innhold

hva skjermkort skal jeg kjøpe?

narnold

Anbefalte innlegg

Hei!

trenger litt hjelp. Nå har den dagen kommet at skjermkortet mitt sluttet å fungere, så dermed må jeg kjøpe eit nytt, spørsmålet da er, hvilket? Det som sto i maskina var eit Ati Radeon 9800 Pro, så det er viktig at det passer i den sokkelen som det sto i, og det må ikke vere for dyrt, tenkte rundt 1500-2000 :)

mvh

Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For noen elendige forslag, kjøp deg et kort i 7600 serien eller bedre.

6733902[/snapback]

Så et 6800 GT til 1400 kr er en dårlig erstatning for et 9800 Pro? Hvilket annet AGP kort vil du anbefale i samme prisklasse med høyere ytelse?

:Edit Bommet litt med link.. :blush:

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
For noen elendige forslag, kjøp deg et kort i 7600 serien eller bedre.

6733902[/snapback]

Så et 6800 GT til 1400 kr er en dårlig erstatning for et 9800 Pro? Hvilket annet AGP kort vil du anbefale i samme prisklasse med høyere ytelse?

:Edit Bommet litt med link.. :blush:

6733907[/snapback]

Et 6800GT er ikke en dårlig erstatning for et 9800 pro... Men du kan alltid gå for et 7600GS agp som yter ca det samme og koster deg 400kr mindre.

Kortet finner du HER

Så tåler den en del overklokking og bruker mindre strøm...

Lenke til kommentar
Et 6800GT er ikke en dårlig erstatning for et 9800 pro... Men du kan alltid gå for et 7600GS agp som yter ca det samme og koster deg 400kr mindre.

Kortet finner du HER

6733931[/snapback]

Jeg er ikke helt enig i dette. Jeg mener det er et dårligere kort. Dette er et 6800GT GS som er sertifisert for en default overklokking og yter nesten det samme som et 6800 Ultra. Det vil si at det ligger ganske så nær et 7600GT i ytelse og dermed et godt stykke over 7600 GS.

Lenke til kommentar

tusen takk for at folk er ivrige :)

Nå begynner dere å diskutere overklokking, og jeg har ikke sagt hva jeg skal bruke pcen til :)

det blir til film, bilde/film redigering, litt spill( BF2, CS:S, AOE3) og lignende, har ingen planer om overklokking. trenger ikke ha samme vere noe lignende det gamle, men jeg er interessert i det beste, eventuelt det eg får mest for pengene i prisklassen 1500-2000.

mvh

Steffen

Lenke til kommentar
tusen takk for at folk er ivrige :)

Nå begynner dere å diskutere overklokking, og jeg har ikke sagt hva jeg skal bruke pcen til :)

det blir til film, bilde/film redigering, litt spill( BF2, CS:S, AOE3) og lignende, har ingen planer om overklokking.  trenger ikke ha samme vere noe lignende det gamle, men jeg er interessert i det beste, eventuelt det eg får mest for pengene i prisklassen 1500-2000. 

mvh

Steffen

6734191[/snapback]

Når det gjelder Golden Sample kort er det ikke snakk om noen manuell overklokking av noe slag. Det er en liten applikasjon som følger med der du kan trykke på en enkelt knapp (enhanced mode e.l.) så går den med høyere klokkehastighet. Ingenting man trenger å gjøre selv altså. :)

Lenke til kommentar

Kortet finner du HER

6733931[/snapback]

Jeg er ikke helt enig i dette. Jeg mener det er et dårligere kort. Dette er et 6800GT GS som er sertifisert for en default overklokking og yter nesten det samme som et 6800 Ultra. Det vil si at det ligger ganske så nær et 7600GT i ytelse og dermed et godt stykke over 7600 GS.

6733943[/snapback]

Hva med prisforhold da?

7600GS AGP - 995,-.

7800GS AGP - 2293,-.

6800GT AGP - 2918,-.

Det er jo uansett idiotisk å kjøpe forrige generasjons skjermkort nå. Om jeg nå skulle oppgradert AGP-kortet mitt ville valget falt på et 7800GS.

Edit: 3. leifen i dag :blush:

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Hva med prisforhold da?

7600GS AGP - 995,-.

7800GS AGP - 2293,-.

6800GT AGP - 2918,-.

Det er jo uansett idiotisk å kjøpe forrige generasjons skjermkort nå. Om jeg nå skulle oppgradert AGP-kortet mitt ville valget falt på et 7800GS.

Edit: 3. leifen i dag  :blush:

6734303[/snapback]

Det gjelder jo å lese.. Det 6800GT kortet jeg henviser til er en demovare til 1398,-

Når det gjelder forrige generasjon vil jeg heller si at det er dumt å bruke for mye penger på et AGP kort nå.. Man får mye ytelse for pengene ved å gå for demokortet syns jeg da.

Lenke til kommentar

Hva med prisforhold da?

7600GS AGP - 995,-.

7800GS AGP - 2293,-.

6800GT AGP - 2918,-.

Edit: 3. leifen i dag  :blush:

6734303[/snapback]

Det gjelder jo å lese.. Det 6800GT kortet jeg henviser til er en demovare til 1398,-

Når det gjelder forrige generasjon vil jeg heller si at det er dumt å bruke for mye penger på et AGP kort nå.. Man får mye ytelse for pengene ved å gå for demokortet syns jeg da.

6734320[/snapback]

huhu.. Jeg sa jo at øya står på skeiva i dag :)

Jeg synes uansett at et 7600GS til 400,- mindre er et bedre kjøp enn et 6800GT demovare.

Lenke til kommentar
så 6800GT kortet koster nærmere 3 tusen, og eg får det til 1400? da må vel dette vere et godt kjøp? Rekner med at dette kortet fungerer plettfritt selv om det er demobrukt? :)

6734474[/snapback]

Disse kortene produseres ikke lenger så noen nypris er egentlig irrelevant ;) Jeg kjøpte et slikt fra komplett (demovare altså) og fikk ett fletta nytt kort med bundle og hele pakken. Erstatning fra leverandør. Jeg syns det er et greit kjøp men et 7600GS gir altså også bra ytelse for under 1000 lappen og selv om du ikke er noen overklokker så har du muligheten til å presse ganske mye ytelse ut av dette.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
hhehe, men det er ett fett for meg om eg betaler 900 eller 1400, heilt ok priser, og da vil jeg nok gå for det som gir best ytelse? :D

6734509[/snapback]

Kommer ikke på AGP kort som er bedre enn 6800GT/Ultra i den prisklassen. Du kan jo selvsagt gi litt mer og få et 7800GS som er bedre igjen. Men da er det jo endel dyrere. :)

Sørg også for at resten av maskinen er ok. F.eks at strømforsyningen er kraftig nok..

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...