Gå til innhold

Rekorduke for Hardware.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spår at statistikken for uke 34 (denne uken) blir enda bedre enn uke 33 for både hardware.no og ITavisen.no.

En økning hos hardware.no vil jo trolig komme pga ITavisens designflause, mens en økning hos ITavisen kan komme fordi folk blir nysgjerrige på hvor ille det nye designet faktisk er, og at folk som aldri har besøkt ITavisen tidligere derfor tar en kikk for å se.

Men ITavisen vil neppe tjene på dette i lengden, tipper besøkstallet begynner å dale i forhold til tidligere på lang sikt.

Det skal bli spennende å følge med på statistikken over besøkstallene de kommende ukene for å se hvordan dette går i alle fall, både for ITavisen og HW sin del. :yes:

Lenke til kommentar

Det er bra at flere bruker HW-nettverket, siden det forhåpentligvis vil føre til mer kunnskap blant folket. Samtidig håper jeg at moderatorene vil fortsette med å holde standarden oppe med å luke bort en del. Samtidig skulle jeg ønske at Prisguiden hadde vært noe raskere, og at en del bugs blir fikset.

unike besøkende.
Hva menes egentlig med unike brukere?

6735090[/snapback]

Det er vel unike IP-adresser? Men det kan være flere som har pc i samme nettverk.
Lenke til kommentar

Unike brukere er ikke sammenlignbart mot "virkeligheten". Det er fullt mulig for en norsk nettside å ha 5 millioner unike, norske brukere. Men, tallet er sammenlignbart mot andre nettsider som bruker samme algoritmer.

Og gratla med ny rekord :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

Grattis hw ;)

OT:

...men savner programmer.no litt :/

Må nok si meg litt enig her, er litt lite programvareartikler på hw nå liksom

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte om unike brukere går på IP-adresser eller cockie eller noe lignene i nettlesern? Ville jo tro IP-adresser?

6735345[/snapback]

Det kommer ann på hvem som har skrevet logikken. Kan tenke meg at de beste benytter en blanding.

Lenke til kommentar

I dokumentasjonen til TNSmetrix står det ikke spesifikt hvilken teknikk som brukes - kun en presisering av at de teller unike brukere:

The unique visitor reports are available in three different time frequencies: daily, weekly and monthly. In the selected time frequency a visitor will only ever be counted once, thus the term unique.

Det vanligste er å bruke en kombinasjon av IP-adresse, cookies og nettleserens tekststreng for å identifisere en bruker. Deretter teller man antall unike brukere over en periode, f.eks. en uke eller en måned. Merk at unike brukere over en uke ikke er det samme som summen av antall unike brukere hver dag denne uken.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...