Liquid_Crystal Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hei Jeg har bestilt et par Geb høytalerbyggesett fra dynabel og leter etter en preamp til disse. Geb høytalere - PDF relevante specs (for de som ikke har pdf leser) Ipedans: 8 ohm Frekvensområde: 60 - 25.000 Hz Følsomhet: 86 Db (2,83V/1m) Belastbarhet - Kortvarig 100 W - Langvarig 60 W* =IEC268-5 Jeg er mest av alt ute etter byggesett for å ha noe å pusle med. Prisklasse er opp til 3000 kr. Takk for alle svar Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Hva med en liten Embla Eller THULE Spirit PR100 Selv om det koster litt mer enn budskjettet ditt så er dette en prima forforsterker. Endret 24. august 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Thule ampen var nok hallet over det jeg ville betale ja. btw, GnoMiz embla linken din funka ikke men regna med at du sikta til www.dynabel.no? Har noen noe erfaring med Embla forsterkere? Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 hvilken effektforsterker har du da? det er vel litt relevant det også.. Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har ingen effektforsterker for øyeblikket. Det er vel strengt tatt ikke nødvendig egentlig? Er ikke det bare for å få økt effekten? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Nei, du må ha eit effekttrinn. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Du kan ikke ha bare pre amp. Da må du kjøpe vanlig forsterker Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Ja, ok. Men da trenger jeg også info på en effektforsterker. Hva skal sammenhengen sånn effektmessig være på preampen og effektforsterkeren? Andre ting som er vesentlig når jeg når jeg skal sette for og effektforsterker sammen? Edit: men en integrert preamp kunne vel funka? Da går de jo også an å legge på en effektforsterker til evt sub, i etterkant? Endret 25. august 2006 av Liquid_Crystal Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 preamp er en forforsterker, (det ligger i ordet) det er bare den delen som behandler signalet, den yter ingen effekt. effektforsterker er den delen som pumper liv i høyttalerne dine. en integrert forsterker er forforsterker og effektforsterker i en og samme boks. altså en "vanlig" forsterker. Det er nok det greieste å satse på i din prisklasse. byggesett har jeg desverre ikke peiling på, men skulle jeg handlet forsterker i den prisklassen ville jeg nok vurdert CAMBRIDGE 640A v.2 sterkt. Skal du ha noe bedre må du vel egentlig ty til bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå