Gunsmoke Skrevet 23. august 2006 Rapporter Del Skrevet 23. august 2006 Hei, har noen driver filer jeg ikke får åpnet med noen zip programmer. Noen forslag til dette. Har prøvd de gratis prog som er listet her på HW, sam WinAce,Wrar, bITZIPPER,tUGzIP,stuffit... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Er driverfilene .exe-filer? De behøver ikke være pakket med winzip, winrar e.l. men kan være eselvstendige installasjonsprogram. Exe-filer kan startes direkte ved å dobbeltklikke på dem eller via start - kjør - filnavn.exe). Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Ei .exe-fil kjøres ved å dobbeltklikke på den, ellers kan du sikkert "åpne" den via en disassembler/debugger (OllyDgb), gjennom PE-viewer etc. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 24. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Ei .exe-fil kjøres ved å dobbeltklikke på den, ellers kan du sikkert "åpne" den via en disassembler/debugger (OllyDgb), gjennom PE-viewer etc. 6733452[/snapback] Er dette programmer som lar meg få plukke ut de enkle driver filene inne i .exe fila? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 det er ikke godt å si.. det finner du best ut ved å teste selv.. hva en exe-fil inneholder er vel egentlig ikke så godt å si, så håper du har den fra en troverdig kilde. Og jeg regner med at du sitter på en windows-maskin? Ellers blir det værre Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Ei .exe-fil kjøres ved å dobbeltklikke på den, ellers kan du sikkert "åpne" den via en disassembler/debugger (OllyDgb), gjennom PE-viewer etc. 6733452[/snapback] Er dette programmer som lar meg få plukke ut de enkle driver filene inne i .exe fila? 6733747[/snapback] Nei. Hva skjer om du kjører fila, hva heter den, hva sier dokumentasjonen, hvor hentet du den? Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 24. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Nei. Hva skjer om du kjører fila, hva heter den, hva sier dokumentasjonen, hvor hentet du den? 6735280[/snapback] Det er HP sin driver fil for OfficeJet G85(multifunksjons printer). Denne har jeg lastet ned fra HP sine sider og er på 40MB. Den andre jag har problemer med er ATi Remote Wonder Driver(ATI's fjernkontroll) 7MB. Den siste deler seg opp i to nye .exe filer... Begge disse filene når en klikker på dem, vil installere driveren på maskinen. Det jeg ønsker er å åpne opp filen slik at jeg kan utforske inholdet og finne frem til .inf filene som peker mot .sys, .dll, .cat -filer...++ som er de enkle dirver filene som windows er intresert i ved installasjonen. Jeg er i ferd med å lage en såkalt unattended Windows CD.... Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Etter sånn jeg har forstått det så trur jeg ikke du kan åpne en .exe fil på samme måte som du åpner en zippet fil e.l. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Du kan prøve å kjøre filen i cmd: driverfil.exe /? Da får du ofte opp info om forskjellige måter å kjøre/åpne filen på. -Kisp Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 Er dette programmer som lar meg få plukke ut de enkle driver filene inne i .exe fila? Ja og nei, det kommer ann på hvordan denne exe-filen er laget. En del av de fungere omtrent som selvutpakkende exe-filer. Jeg ville prøvd å innstalllere winrar, deretter høyreklike exe-filen i explorer og se om du velge "Extract here" eller lignende Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 Er dette programmer som lar meg få plukke ut de enkle driver filene inne i .exe fila? Ja og nei, det kommer ann på hvordan denne exe-filen er laget. En del av de fungere omtrent som selvutpakkende exe-filer. Jeg ville prøvd å innstalllere winrar, deretter høyreklike exe-filen i explorer og se om du velge "Extract here" eller lignende 6739066[/snapback] Første innlegg fra trådstarter sier at han har forsøkt program som b.a. Winrar. Dermed vet vi at exe-filen ikke er en selvopp-pakkende zip/rar fil. Ettersom filen ikke kan åpnes i winrar eller Winzip (som en selvopp-pakkende fil ville kunne) kan du heller ikke hente ut deler av filen. Start filen på vanlig måte (dobbeltklikk på den) og følge instruksjonene fra HP. Programmet vil normalt generer et filsett som blir plassert på et temporært område. Deretter starter den installasjonen fra en av filene som er dannet. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 Det letteste er nok å først installere driverne for så å ta et søk over alle filer i %systemdrive% og sortere etter dato. De filene som er opprettet de siste par minuttene er nok hva du er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå