Gå til innhold

Hvordan finne et agp core2 duo hovekort

zulo

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et core2 duo hovedkort som støtter agp og har 4 ddr ram slotter?

Har funnet et jeg holdt på å kjøpe ASROCK 775dual-vsta men det støtter bare 2gb minne.

Noen som har forslag til bedre valg? Jeg skal kunne bruke min gamle ram og skjermkort.(2gb ddr ram og agp 7800gt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her anbefaler de ASRock 775Dual-VSTA kortet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=617500

Jeg vil si det virker som en god idee, ser det som et mindre problem at den kun støtter 2GB ram, vil neppe trenge 3 eller mer snart, tenker å gå opp til 2GB ved denne oppgraderingen.

Har altid før valgt hovedkort med mange ramslott, dette siden jeg ofte har hat tilgang til billig ram og det er lett og oppgradere ved å sette in mer.

Vil gjøre et untak denne gangen tror jeg.

Selv ser jeg at det kun støtter 2 ddr2 brikker og 2 s-ata som et større problem.

Dette oppveies av at det også støtter pci-x skjermkort.

Tror jeg vil bytte skjermkort før jeg trenger 3-4GB ram.

Hovedkortet koster kun 450kr og virker som en grei overgang. 2GB billig ram koster ca 1500 det samme koster en billig core2 duo så hovedkortet blir en liten del av prisen.

Endret av magnemoe
Lenke til kommentar
Her anbefaler de ASRock 775Dual-VSTA kortet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=617500

Jeg vil si det virker som en god idee, ser det som et mindre problem at den kun støtter 2GB ram, vil neppe trenge 3 eller mer snart, tenker å gå opp til 2GB ved denne oppgraderingen.

Har altid før valgt hovedkort med mange ramslott, dette siden jeg ofte har hat tilgang til billig ram og det er lett og oppgradere ved å sette in mer.

Vil gjøre et untak denne gangen tror jeg.

Selv ser jeg at det kun støtter 2 ddr2 brikker og 2 s-ata som et større problem.

Dette oppveies av at det også støtter pci-x skjermkort.

Tror jeg vil bytte skjermkort før jeg trenger 3-4GB ram.

Hovedkortet koster kun 450kr og virker som en grei overgang. 2GB billig ram koster ca 1500 det samme koster en billig core2 duo så hovedkortet blir en liten del av prisen.

6733110[/snapback]

Har sett på det kortet og det som var upassende var 2 slotter ddr ram og jeg har 2gb ram fra min gamle pc men 4*512mb :) derfor jeg ser etter et med 4 slotter. Har jo også et bra agp kort.

Kunne jo eventuelt solgt ram brikkene mine og kjøpt tilbake 2*1gb brikker men det er slitsomt hehe, ellers så var det det kortet som så digg ut som en oppgradering fra p42.4ghz(cpuen har feilet).

Lenke til kommentar

da forstår jeg problemet :) du også trenger et kort som bruker 4*ddr ram ikke bare agp, er vel mulig at noen oppgradere et gammelt design så det støtter core 2, avansert søk for cpu i prisguiden virker ikke, ellers kunne denne funnet alle alternativene.

jeg har 2*512 ddr selv men det er den elgamle 233mhz typen så den bytter jeg ut med 2*1024 ddr2.

Lenke til kommentar
da forstår jeg problemet :) du også trenger et kort som bruker 4*ddr ram ikke bare agp, er vel mulig at noen oppgradere et gammelt design så det støtter core 2, avansert søk for cpu i prisguiden virker ikke, ellers kunne denne funnet alle alternativene.

jeg har 2*512 ddr selv men det er den elgamle 233mhz typen så den bytter jeg ut med 2*1024 ddr2.

6738998[/snapback]

har bestilte core2duo 6300 og asrock hk med agp og 2 ddr slotter. det får holde med en gb ram, det kommer vel uansett til å bli bedre enn p4 2.4ghz :)

Lenke til kommentar
Ønsker deg lykke til, bestilte akkurat det samme som deg, men bestilte i tillegg bestilte jeg 2*1024MB ddr2 ram.

Er spent på hvordan det kommer til å yte.

6753050[/snapback]

Har fått dette nå, det går så det uler etter og har ikke merket noe til ustabilitet.

31C ligger cpuen på ved surfing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...