Gå til innhold

Utkast til hjemmeside, ønsker tilbakemelding.

Anbefalte innlegg

Som ivrige forumister kanskje husker så spurte jeg for en tid tilbake om innspill til portfoliosiden jeg holder på med.

Jeg kom dessverre ingen vei med det jeg hadde laget så nå har jeg sittet i photoshop og kommet frem til ett design jeg ønsker tilbakemelding på.

Inspirasjonen kommer fra http://moofx.mad4milk.net/ (Jeg kommer ikke til å benytte moo.fx)

Planen min er at brukeren kan klikke på de ulike modulene for og så lese mere.

Hva synes dere om plassering av bilde/tekst/thumbnails, osv?

Er det best å ha tekst på høyre/venstre side? (sjekk de ulike utkastene)

EDIT: Ryddet opp litt i bildet med teksten til venstre. La med enda ett forslag med litt mere diffuse farger.

post-13318-1156372982_thumb.jpg

post-13318-1156380197_thumb.jpg

post-13318-1156381916_thumb.jpg

Endret av lobster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig tøft. Jeg liker idéen. Men du kunne muligens dempet fargene et lite hakk, og kanskje revurdert skrifttypene du har valgt. Spesielt overskriften "Nice title", da denne for meg gir et veldig uprofesjonelt inntrykk. Og jeg foretrekker sjøl å ha tekstboksen på venstre side. Så veit du det.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

En telefon :D Hvilken genial effekt - vise kommunikasjon på en avansert måte, ikke nok med at du viser brukeren et spenn fra telefon til internett, men du lar brukeren faktisk ta del i kunsten ved å bruke internett aktivt! Med andre ord, dette er en kunstinstallasjon for de som forstår at dette er kunst! Bravo!

Men der stoppet det. Hva er dette for noe? Jeg synes det er litt sterke farger og lite brukervennlig for de med kort skjerm (eeey hvem tok menyen min!). Ideen er forsåvidt god, men jeg synes du bryter det minimalistiske med menyen din, og du vipper mellom noen sjangere som ikke bør blandes. Enten må du pøse på med effekter, eller roe det hele ned. Jeg tror det er rolig nok, jeg trenger muligens mer eye candy eller noe sånt for å trives der.

Lenke til kommentar
En telefon :D Hvilken genial effekt - vise kommunikasjon på en avansert måte, ikke nok med at du viser brukeren et spenn fra telefon til internett, men du lar brukeren faktisk ta del i kunsten ved å bruke internett aktivt! Med andre ord, dette er en kunstinstallasjon for de som forstår at dette er kunst! Bravo!

LOL :)

Jeg har endret høyde på siden slik at den får plass på skjermer med 1024X768 oppløsning, explorer med googlebar.. :ermm:

Hadde vært bra å høre hvilke sjangere jeg vipper mot o forhold til designet. Du nevner minimalistisk og jeg er jo forsåvidt ute etter det.

Lenke til kommentar

Enig med Gilbert, menyen er merkelig.. men jeg har sett lignende design før bare at det var vertikalt og ikke horisontalt.

Men om du jobber litt med farger og grafikk og får det til å bli litt mere eyecandy så kan den siden bli bra :)

Dessuten blir den ENDA bedre om du bruker en annen nettleser enn Internet Exploder!

Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke bruke moo.fx-biblioteket? Hadde gitt siden mye mer stil, i hvertfall tror jeg det.. På en slik side som det der tror jeg også at du bør jobbe en del med typografien, i og med at selve designet er såpass enkelt.. God design er ingenting uten god typografi.

Edit: Ser heller ikke noe poeng å bruke bilder på overskriften i hver del, kunne fint brukt en vanlig font. En ting jeg tror kunne vært stilig, og gjort fargene enda bedre, hadde vært om du lot alle menydelene være grå, og få sin egen farge på hover. Test det ut, og se hvordan det blir? :)

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Jeg så litt på moo.fx, det er jo utrolig fett, men jeg fikk liksom ikke det helt til å virke jeg :blush:

Ideen med farget hover og grått hørtes ganske fett ut, skal definitivt sjekke det ut.

Fonten jeg bruker blir generert via gdlibrary, har tenkt å bytte ut til en annen type font når siden sitter litt bedre.

Lenke til kommentar

Er ikke noen ræser i dette, men kan du justere med hjelp av

line-height: xx px

Jeg bruker Dreamweaver selv, og der har jeg et enkelt valg som jeg kan justere både vertikalt og horisontalt, så derfor husker jeg ikke koden. Vet at det ikke er denne 'line-height:' men kan muligens løse noe den og?

edit:

Nå har jeg kommet hjem og har sjekket i Dreamweaver, der bruker en koden

vertical-align: middle;

for å justere teksten til midten :)

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar

Meningen at den skal se sånn ut?

kjartannilsenjj4.th.jpg

Du må huske at du burde på det sterkeste rettelegge deg også for brukere med andre nett-lesere også. Anbefales at du lager siden og tilpasser den til best visning i FireFox eller Opera, for å og legge til ekstrakode for og lure IE.

Lenke til kommentar

kjartannilsenjj4.th.jpg

Du må huske at du burde på det sterkeste rettelegge deg også for brukere med andre nett-lesere også. Anbefales at du lager siden og tilpasser den til best visning i FireFox eller Opera, for å og legge til ekstrakode for og lure IE.

6749976[/snapback]

Jeg utvikler utelukkende i Opera og sjekker i Explorer og firefox av og til.

Siden skal se slik bortsett fra at det skal komme mere innhold da.

Lenke til kommentar
Ikke lov med bilder i signatur, FFS! Les reglementet før du begynner å poste!

6750110[/snapback]

Ingen grunn til å blåse seg opp, vi alle gjør en feil en gang.

kjartannilsenjj4.th.jpg

6749976[/snapback]

Jeg utvikler utelukkende i Opera og sjekker i Explorer og firefox av og til.

Siden skal se slik bortsett fra at det skal komme mere innhold da.

6750176[/snapback]

Okey, stussa bare på det, siden i de første eksemplene så hadde du et bilde der, som jeg mener passet fint inn i designet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...