Gå til innhold

Fungerer hovedkortet med CPU..?

Bjareboy

Anbefalte innlegg

Satte nettopp sammen ei maskin og skulle starte den, men kom ikke lenger enn til BIOS. Prøvde å bruke en WIN XP cd som boot disk, men alt som skjer da er at cd'n går, men skjermen bare blinker. I BIOS står d også: "During the last bootup your system hung for an improper cpu speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimice the system performance and reliability, make sure the cpu speed conforms to the specification of your cpu." Problemet er at jeg ikke kan forandre CPU speed'en..

Lurer derfor på om jeg har bestilt et hovedkort som ikke fungerer sammen med CPU'n eller om problemet ligger en annen plass..?

Hovedkortet er et ASUS A7N266 nFORCE 5pci 1AGP 3DDR, mens PCU er en AMD Athlon XP 2200+ Thoroughbred...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv og resette bios'en ved og ta ut batteriet på hk og la det lade ut i ca 15min og sett inn igjen eller flytt på jumperen som resetter CMOS osv....

alt skulle stå forklart i HK boken din......

men først ville jeg prøvd en resett ved og ta ut og lade ut batteriet, sette det inn igjen, vente litt og boote opp....

det er verdt et forsøk :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...