SwissChesus Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Hei, Driver å leter opp komponenter til en ny stasjonær maskin. Har DVD-RW og harddisk fra før. Om å gjøre å få det så billig som mulig, med kvalitetskomponenter. Eneste krav er at chipset på hovedkort og skjermkort ikke er ATI, da Linux skal inn på denne i tillegg til Windows. Skal hovedsaklig spille Source spill oger ikke opptatt av AA og slikt. Ellers er det bare helt standardbruk... Kan si det sånn at en Socket A med Sempron 2200+ og 512 MB RAM dekker alle mine behov unntatt spill. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32732 Noen forslag til forbedringer? Mvh, Swiss Endret 23. august 2006 av SwissChesus Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Så liten prisforskjell det er mellom X2 3800+ og X2 4200+ nå så ville jeg nok gått for X2 4200+ Med minne så ville jeg enten gått for et 2GB sett straks, eller kjøpt 1stk 1GB brikke for senere oppgradering med en til (512MB brikker er for tiden/fremtiden sløsing med plass). Ville heller sjekket ut Mist, Tagan eller Seasonic strømforsyning. Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Så liten prisforskjell det er mellom X2 3800+ og X2 4200+ nå så ville jeg nok gått for X2 4200+ Med minne så ville jeg enten gått for et 2GB sett straks, eller kjøpt 1stk 1GB brikke for senere oppgradering med en til (512MB brikker er for tiden/fremtiden sløsing med plass). Ville heller sjekket ut Mist, Tagan eller Seasonic strømforsyning. 6733074[/snapback] Hei og takk for svar. Hvor mye ytelse vinner du på X2 4200+? Det med minnet er ett godt poeng. Skal revurdere budsjettet for å se om det er mulig å gå for 2 GB umiddelbart. Har du dårlige erfaringer med OCZ? Så bl.a at en del overklokkingsmaskiner på forumet bruker strømforsyningen jeg vurderer. Legger vekt på at psu er stillegående og kraftig nok - det som er viktig. Når man er inne på emnet lurer jeg på om det er noen spesiell grunn til at PSU ikke er blitt ekstern og passiv? Burde ikke være noe problem å lage en stor "klump" som PSU og ha en "boks" med videreformidling av kabler inn i kabinettet, om du/dere skjønner. Mvh, Swiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå