jaco Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hei, jeg har i dag en WD raptor 74GB som OS disk. Har lyst å svi av 1200 kr for å få meg en til. Hvor mye vil jeg merke om jeg kjører de i raid 0? Hva vil gå raskere og hva er ulempene, om det er noen. Jeg vet at raid 0 kan kræsje, og da mister jeg alt, men jeg tar denne sjangsen. Har hatt raid 0 oppsett før og det var dønn stabilt. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hvis du har lyst å svi av kr. 1200,- så gjør du det. Det er vanskelig å si hvilken praktisk økning i ytelse du vil merke, men jeg kjører selv to "vanlige" 7200 disker i raid0 og merket tydelig noe raskere oppstart av Windows og programmer. Siden du allerede har forståelsen av fordelene og ulempene med raid0 er det vel igrunn bare å sette igang Lenke til kommentar
jaco Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Jeg merket også bra forskjell når jeg kjørte raid 0. Men, hadde vært fint om noen som faktisk har kjørt eller kjører raid 0 med raptor disker kan gi meg et svar, og hva de syns om oppsettet. Takk Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hei Kjører for tiden 2 X 74 raptorer i raid 0. Kjørte singel raptor før og må sei eg merker forskjell ved oppstart og kjøring av diverse program. Om det er så mye at det er verd 1200kr er er umuligt og svare på for andre enn seg selv. Eg angrer ikke Lenke til kommentar
jaco Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Ok Jeg tror jeg skal fyre av en disk til når jeg skal oppgradere til conroe. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå