Gå til innhold

Hjelp til åpning av porter for bittornado i Ubuntu

Anbefalte innlegg

Hallo ! Jeg har nå fått satt opp en bittorrent klient (bittornado ) i Ubuntu Dapper men får dårlig nedlastnings hastighet .

for de som er kjent med programmet kan jeg nevne at jeg har gul "connection-lampe" og det står noe under hjelp at jeg burde ta en kikk på dette med routing igjennom brannmur .

Den brannmuren jeg har er den som sitter i min Linksys wrt54GX4 (trådløs router)

Kan noen hjelpe meg med en HOWTO på hvordan og hvilke porter som skal åpnes ?

eventuellt peke meg i riktig retning (helst noe litt mer spesifikt enn google :) )

på forhånd takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ipaddressen skal jeg greit finne , men det eneste jeg finner i bittornadoprogrammet om porter er en range fra 10000 til 60000 og et valg under der det står randomize, gjør ikke meg noe særlig smartere det .... :blush: hjelper du/dere meg med dette så skal jeg lage ny topic om resten i nettverks gruppa !

Lenke til kommentar

Hvis du skal forwarde porter på rutern din, bør du begrense port-rangen til BT. Du trenger ikke tusener av porter,men trenger én for hver torrent du skal seede, så hvis du seeder/leecher mange torrents samtidig må du ha tilsvarende antall porter åpne.

Står forøvrig om slikt (med forklaring for mange rutermodeller) på http://portforward.com/

EDIT: portene må selvsagt også være åpne lokalt på linux-burken, men ubuntu bruker ikke firewall som default.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Langbein har fortjent sine peanøtter han nå ! du er nå oppgradert til superlangbein (sikkert ikke hørt denne før !!) og får tusen takk for hjelpen fra meg. jeg gikk akkurat fra 3Kb/s til foreløpig 35-40 Kb/s på samme torrenten !!

jeg er lykkelig jeg :!: :dribble::cool:

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar
Hvis du skal forwarde porter på rutern din, bør du begrense port-rangen til BT. Du trenger ikke tusener av porter,men trenger én for hver torrent du skal seede, så hvis du seeder/leecher mange torrents samtidig må du ha tilsvarende antall porter åpne.

Står forøvrig om slikt (med forklaring for mange rutermodeller) på http://portforward.com/

EDIT: portene må selvsagt også være åpne lokalt på linux-burken, men ubuntu bruker ikke firewall som default.

6732778[/snapback]

I azureus måtte jeg bare lage ett hull i brannmuren?

Forøvrig så må du jo også åpne portene lokalt på maskina (Eller droppe brannmur på maskina, egentlig ingen grunn til å ha det dersom du har en nat-ruter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...