iknowlittle Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hallo ! Jeg har nå fått satt opp en bittorrent klient (bittornado ) i Ubuntu Dapper men får dårlig nedlastnings hastighet . for de som er kjent med programmet kan jeg nevne at jeg har gul "connection-lampe" og det står noe under hjelp at jeg burde ta en kikk på dette med routing igjennom brannmur . Den brannmuren jeg har er den som sitter i min Linksys wrt54GX4 (trådløs router) Kan noen hjelpe meg med en HOWTO på hvordan og hvilke porter som skal åpnes ? eventuellt peke meg i riktig retning (helst noe litt mer spesifikt enn google ) på forhånd takk ! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Du må finne ut hvilken port den bruker. For å finne IP-adressen din i nettverket trykker du på nettverksikonet i systray og velger fanen support. Der står IP-adressen. Det var Linux-delen, resten tilhører nettverk. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 ipaddressen skal jeg greit finne , men det eneste jeg finner i bittornadoprogrammet om porter er en range fra 10000 til 60000 og et valg under der det står randomize, gjør ikke meg noe særlig smartere det .... hjelper du/dere meg med dette så skal jeg lage ny topic om resten i nettverks gruppa ! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Hvis du skal forwarde porter på rutern din, bør du begrense port-rangen til BT. Du trenger ikke tusener av porter,men trenger én for hver torrent du skal seede, så hvis du seeder/leecher mange torrents samtidig må du ha tilsvarende antall porter åpne. Står forøvrig om slikt (med forklaring for mange rutermodeller) på http://portforward.com/ EDIT: portene må selvsagt også være åpne lokalt på linux-burken, men ubuntu bruker ikke firewall som default. Endret 23. august 2006 av Langbein Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Langbein har fortjent sine peanøtter han nå ! du er nå oppgradert til superlangbein (sikkert ikke hørt denne før !!) og får tusen takk for hjelpen fra meg. jeg gikk akkurat fra 3Kb/s til foreløpig 35-40 Kb/s på samme torrenten !! jeg er lykkelig jeg :!: Endret 23. august 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 hva med å bruke azureus i stedet . mulig den er litt bedre Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hvorfor skal han bruke Azureus istedenfor BitTornado? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det er vel mer et smak og behag spørsmål. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hvis du skal forwarde porter på rutern din, bør du begrense port-rangen til BT. Du trenger ikke tusener av porter,men trenger én for hver torrent du skal seede, så hvis du seeder/leecher mange torrents samtidig må du ha tilsvarende antall porter åpne. Står forøvrig om slikt (med forklaring for mange rutermodeller) på http://portforward.com/ EDIT: portene må selvsagt også være åpne lokalt på linux-burken, men ubuntu bruker ikke firewall som default. 6732778[/snapback] I azureus måtte jeg bare lage ett hull i brannmuren? Forøvrig så må du jo også åpne portene lokalt på maskina (Eller droppe brannmur på maskina, egentlig ingen grunn til å ha det dersom du har en nat-ruter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå