7r Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hei har en Packard Bell -bærbar PC mobile AMD athlonXP-M, 2400+, 1.79 GHz, 224 Mb RAM. Denne maskinen kjører Windows XP Professional Ver. 2002, service Pack 2. Av programmer på maskinen er Mozilla Firefox -Thunderbird, Explorer, Adobe Reader 7.0, Windows Mediaplayer -MovieMaker -Messenger, Prime Trader, Panda Titanium 2006 (antivirusprgr.) med mer. Altså er det god plass på HD, delt inn i 2 partisjoner, hvorav C: har 9,76Gb med 6,86Gb ledig, D: har 18,1Gb med 17,3Gb ledig. System Idle Processes ligger på 91-99% når bare Mozilla Firefox og Windows Task Manager kjører. Maskinen er treg under oppstart, og vifta går veldig mye for tida, den kjører seg opp i turtall og går jevnt fort, selv når CPU-bruken er under 10%. Det virker som maskinen har etterslep på endel ting. Har kjørt Disk Clean og Defragmentering; på sistnevnte går da CPu-bruken opp i 95%, og viften går da for fullt hele tiden. Hva kan være feil med maskina? Bør HD formateres og alt legges inn på ny? Alle gode svar mottas med stor takk Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hvilken prosess er det som tar 99% ? Lenke til kommentar
7r Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Det har jeg allerede svart så mye jeg kan på; System Idle Processes, altså noe med Windows..idle, betyr ikke det hvile? Kan det være noen programmer som kjører aktivt i bakgrunnen? Fra kald maskin i dagtidlig har jeg følgende tider: Bios Enter -25sek. 1:40 -vifte starter 2:00 -inne på Windows 2:25 -vifte stopper/roer ned Oppstart fra varm maskin: Bios Enter -7sek. 0:10 -vifte starter 1:50 -inne på Windows 2:30 -vifte stopper Er ikke dette litt drøye tider -som å sitte en evighet... Endret 24. august 2006 av 7r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå