Gå til innhold

Sim city 5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver ennå å spiller Simcity 4 nå og da. Personlig syns jeg Simcity har blitt for tungtdrevende. Så SC5 kommer nok til å kreve et monster av en PC. Synd det der, men jeg kan ennå kose meg med 4 jeg :)

 

Har hørt selv at det er under planlegging selv, lenge siden jeg kan huske å ha lest det.

Lenke til kommentar

Sim city var jo også en genial idé, og det er det jo fortsatt...

Men håper man får muligheter til å styre masse nye ting... bestemme utforming på div bygninger etc..

Også er jeg lei regioner.. la dem skape en verden.. hvor man også kanskje kan krige over lan :p ehh.. nei.. ombestemte meg akkurat nå...

Men håper unasett SC5 popper ut i butikkene engang i dette århunderet :D

Lenke til kommentar
Jeg vil også ha fler innbyggere... har fylt ut det største regionkartet med skyskraperhus og alle er lykkelige og alt er på topp, men alikevel, max 1,5mill inbyggere... makes no sense!

6740504[/snapback]

Har ikke spilt så mye at jeg har fått så mange innbyggere selv. Men føler at det er værre å få opp inbyggertallet i 4-ern enn det var med 3 og 2... Mulig det er bare meg da. Driver stort sett med byer på rundt 100 000 innbyggere jeg. Så går jeg til neste igjen og starter på nytt :)

 

edit: Det jeg ønsker å ha tilbake er at du får en by på hver side av deg på kartet, slik at du kan få fikset avtaler osv. med dem. Det savnet jeg veldig på Simcity 4.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Altså hele karte skal bli en by da... alle regionene må samarbeide...

Er ikke slik som før at en region skulle være en by...

Men likte det gamle konsepte bedre slik som på f.eks sim city 3000

 

+ så savner jeg at det skal sje en naturkatastrofe av og til. Er litt sjarm i det. Men uansett hvor lenge jeg spiller så sjer det ingenting... man må fikse slike katastrofer selv :/

På sim city 3000 fikk man også katastrofe hjelp i penger... hvor fansi var ikke det da :D

Lenke til kommentar
Skulle ønske de lagde mer realistisk terreng (myke runde bakker og åser), mulighet for både tog, t-bane og trikk, mulighet for å definere flypasser, havner osv på en bedre måte… og så kunne jeg tenke meg at båtene la til kai, og ikke bare sirklet rundt…

6751390[/snapback]

Tror båtene kommer til kaia (vertfall godsfergene)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hadde vært kult om det kom :)

likte virkelig sim city 4 så jeg håper det komer en sim city 5 :)

7124309[/snapback]

Jupp.

De trenger ikke å gjøre så alt for mye med grafiken, men heller legge til masse ekstra ting. Samt rette på masse feil og mangler :)

 

Bedre grafikk ville fått spille til å bli veldig krevende.

Lenke til kommentar
Altså hele karte skal bli en by da... alle regionene må samarbeide...

Er ikke slik som før at en region skulle være en by...

Men likte det gamle konsepte bedre slik som på f.eks sim city 3000

 

+ så savner jeg at det skal sje en naturkatastrofe av og til. Er litt sjarm i det. Men uansett hvor lenge jeg spiller så sjer det ingenting... man må fikse slike katastrofer selv :/

På sim city 3000 fikk man også katastrofe hjelp i penger... hvor fansi var ikke det da :D

6751340[/snapback]

 

jeg fikk aldri det når det skjedde katastrofer :(

 

enig når det gjelder det med nabobyer og sånn, burde være sånn som det var i

Sim City 3000

Endret av Lazy_Boy
Lenke til kommentar

Var heldig jeg da. For da det var en katastrofe kikket jeg på budsjettet der stod det katastrofahjulp eller va det var på svensk :p har det kun på svensk :p iritabelt :p men,men...

 

Det med regionen på simcity 4 liker jeg lite... står at man kan bruke de til å sammarbeide... det bruker å gå i dass til meg. For folk gidder ikke å reise så langt som til neste bydel for å jobbe...

Skulle også godt å linket dette :D det hadde vært genialt!

At man kunne ha bygget byer på siden av værandre (slik at det hadde vært aka sim city 3000, bare at de byene rundt deg hadde vært folk som hadde laga :D

 

*noen som vet om katastrofer i simcity 4 er avskrudd?, eneste jeg får uten å påføre byen skade selv er brann!1*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...