spøkelse Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Hva heter sånne som dette her på norsk? Min ser sånn ut, skjønner dere: Endret 23. august 2006 av spøkelse Lenke til kommentar
trra Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Den heter kompensator. Feil link fra vangbo, men den står nede på listen : http://www.vangbo.no/eksosutstyr/1-3.php Lenke til kommentar
kvitkanin Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Snodig. Hva kompenserer den for? Jeg trenger nemlig også en ny en, men er livande redd for prisen på en original Lancia kompensator. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Dette kalles fleksiskjøt ja, disse går ofte i stykker siden en god del av eksosanlegget henger i disse Lenke til kommentar
trra Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Snodig. Hva kompenserer den for? Jeg trenger nemlig også en ny en, men er livande redd for prisen på en original Lancia kompensator. 6732277[/snapback] Kompenserer for vibrasjoner\bevegelser i motor, sånn at de ikke blir for kraftige videre i eksosanlegget. Lenke til kommentar
kvitkanin Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Oi, kanskje jeg burde fikse min da :!: Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Hvordan festes de? Er jo ikke noen klemmer eller noe sånn på bildet. Lenke til kommentar
kvitkanin Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Den må definitivt sveises på min iallefall... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Man bytter hele røret som denne sitter på hvis man kjøper en del som er med helt rør, eller man kan kjøpe kun den skjøten der og sveise den fast til et rør i hver ende. Sveising av slike kan være ytterst vanskelig og har for vane å gå opp i sveisen etter en kort stund. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Anbefaler deg ikke til å sveise på ny flexiskjøt, en grunn er at det er ganske stort trykk foran der. Andre grunnen nevnte kremt i posten over. Flexiskjøten gikk på min Audi A4 nettopp også. Byttet da helt fram til katalysator (alt i en del) og delen kostet meg 3750 kr. (Skien bil skulle ha 10 000 bare for delene, svendsen eksos skulle ha 7000). Å sveise på en ny skjøt hos svendsen koster ca. 3000 (det jeg fikk oppgitt.) Da er det nok bedre å gjøre det skikkelig å bytte frontrøret, slik at du slipper mer utgifter på det senere. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg byttet røret på bilen for 2 dager siden på grunn av hull i den slangen. Jeg måtte bytte hele røret. Kostet 1.400 inkludert monteringsdeler og var gjort på ca. 1 time. Lenke til kommentar
kvitkanin Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 *sukk* så kjekt det må være å ha en bil der delene både finnes og er billige... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå