Gå til innhold

nVidia drivere

inaktiv000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp fått meg et Asus GeForce 4 Ti4200 kort.

Jeg installerte driverene som kom fra Asus, så ut til å fungere greit, men hadde ikke samme valgene i kontrollpanel som jeg har sett på andre PC'er. Lastet derfor ned 30.82 (?) fra http://www.nvidia.com. Jeg ser at de har gitt ut 40.noe driver. Er denne bedre enn 30? Hva er forskjellen? Og hvorfor fulgte ikke alt med fra Asus?

Jeg har koblet to skjermer til, én LCD (1280*1024) og en CRT (1024*768). Hvordan kan jeg la skjermene kjøre på forskjellig oppløsning? I enhetsbehandleren kommer disse skjermene bare opp som én skjerm. Hvorfor? Hvordan kan jeg gjøre slik at begge skjermene har driver installert, som skjermen faktisk bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

40.xx serien har vært plaget med mange bugs så jeg holder meg til 30.82 foreløpig. Det har nettopp kommet ut en ny driver som heter 41.03 og den er visstnok betydelig bedre enn 40.xx driverene så det kan hende jeg bytter over til den (jeg er ihvertfall sadist nok til at jeg skal teste den iløpet av helgen).

Jeg vil råde deg til å bruke 30.82 fram til 4x.xx serien er ferdig med beta stadiet.

Lenke til kommentar

OK. Da holder jeg meg til den nyeste 30.xx driveren en stund :smile:

Men hva med forskjellige oppløsninger? Windows oppdager skjermene som kun én skjerm (skjermkortets egne drivere tar seg av dual screen :sad:)

Hvordan fungerer Geforce under Linux? Kan jeg bruke dual screen der?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 12:01, skrev kåre klut:

Dette kan høres paranoid ut men....det er merkelig for den nyeste driveren 41.03 finns ingen steder hos Nvida. (archives)

Jeg for min del installerer ikke denne før jeg vet at det er Nvida som har produsert den og ikke noen andre som kan ødelegge pc`en min (?)

Joda, Nvidia har link til 41.03 men ikke akkurat på "rett" sted. Se her: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=certified_winxp-2k

Lenke til kommentar

Hei, godtfolk!

Jeg kjøpte meg selv samme kort forrige uke. Innstalleringen av cd driverne som fulgte med til ASUS kortet gjorde at pcen kræsja. Jeg måtte derfor sette igang en "repair". Noen av systemdriverne hadde forsvunnet. Jeg unnlot derfor å legge inn cd driverne og lastet heller ned NVIDIA driverne. Dette har fungert utmerket. Men så forøkte jeg igjen i går å legge inn cd driverne. Jeg avinnstallerte like etterpå da dette førte til at skjermene hadde fargeproblemer. Når jeg spilte spillte så du ut som om skjermen gikk på LSD. Farger i alle varianter. Jeg avinnstallerte alle driverne til skjermen inkl. NVIDIA og reinnstalerte NVIDIA driverne (40.72) Foreløpig fungerer dette meget bra med to skjermer. Jeg spiller NeverwinterNights på den ene og surfer på den andre. Vi får set hvorl enge dette holder.

(To skjermer med forkjellige oppløsninger) For å styre forkjellige oppløsninger gjør du følgende:

1. Gå in i skjermisnntillinger

2, Gå inn i "settings"

3. Under "skjermer (display)" skal du kunne rulle opp den skjermen du vil forandre innstillinger på.

4. Forandreinnstillinger slik du ønsker

Håper dette hjalp litt

:smile:

Koma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...