Gå til innhold

Tips til kjøler for Asus A8N-SLI

Bibendum

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har det ovennevnte HK, med Gainward 7800GT skjermkort og AMD Atlhon 64 3200+ CPU. Har dere noen gode tips til kjølere som passer til både skjermkortet og til CPU. Har selv tenkt å sette på passiv kjøler som skal erstatte den bråkete chipsetvifta. Hva mener dere - vil disse kjølerne passe, og vil det være tilstrekkelig for at ikke for mye varme utvikles?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt en Zalman chipsetkjøler på Asus A8N-SLI.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858

Det går så vidt med Gainward 7800GT GS GLH 512.... nesten så kondensatorene på enden av kortet toucher.. Men du kan sikkert justere slik at det blir bedre.

MEN! Du bør nok ta frem tommestokken og vurdere selv.

Zalman'en er : 37 mm x 37 mm x 47 mm

Fjernet den gamle vedd å trykke ned fjer-pluggene og klippe enden av (på undersiden av kortet). EDIT: (dette er vel "feil" måte? Skal være mulig å ta den gamle vifte/ribba av uten å ødelegge feste??)

Zalman-ribba skrur du fast med trekker.

Har to spor som de to feste-armene kan skrus fast i. Noen som klager over at det er vanskelig.. det er bare litt pirk... Kan være greit å ha en hjelper :)

EDIT2: Den store A8N-SLi tråden tar for seg feste av zalman-ribba... hvis du kan finne det! Synes å huske det rundt side 40... søke?

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
Hva er vits med å bytte kjøler når det holde å koble til en speningsregulator for 39 kr?  :)

Regualtor

6749199[/snapback]

Takk for tipset Iceman, men si meg - må du inn i kabinettet hver gang du skal regulere på viftehastigheten? Høres i såfall litt tungvint ut? Er den lett å bruke, hvilken vifte har du koplet den til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...