Josh! Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har et problem med den ene harddisken min. Stadig vekk kommer det advarsler om "Forsinket skriving mislykket" og "Kunne ikke skrive til filen D:\$Mft" (som jeg ikke finner). Jeg tenkte jeg skulle formatere, men da stoppet filkopieringen da jeg skulle flytte filene på denne harddisken til en annen. Da fikk jeg melding om at en I/U feil oppsto. Jeg kan lese og bruke filene på harddisken helt til disse feilene oppstår (og får PC'n til å henge seg opp ei god stund). Noen som vet hva som kan være galt? Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Det er et kjent problem, men ingen entydig løsning. Det første du bør sjekke er kablene, f.eks kan lange og/eller runde flatkabler gi problemer. $MFT er Master File Table, og er en veldig spesiell fil som du ikke ser direkte. Det er faktisk selve innholdsfortegnelsen for alle filene på disken. Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (...) da stoppet filkopieringen da jeg skulle flytte filene på denne harddisken til en annen. Da fikk jeg melding om at en I/U feil oppsto. Jeg kan lese og bruke filene på harddisken helt til disse feilene oppstår (og får PC'n til å henge seg opp ei god stund). Antagelig så har du en sektorfeil på hardisksen. Det første du burde gjøre er å ta backup. Filer på en harddisk er fordelt på ulike sektorere og problemet oppstår antagelig da når du kommer til en fil som ligger på en sektor hvor det er en feil. Jeg ville kopiert en og en mappe om gangen også merker du deg hvilken mappe kopieringen stopper opp ved, går inn på den mappen og kopiere filene enkeltvis. Etter dette så kan du prøve å skjøre scandisk. Det vil i mange tilfeller løse problemet. Det at du faktisk kommer inn på harddisken og kan lese partisjoene og filene er i allefall bra, hardiskens tilstand kunne ha vært mye verre. Lykkes du ikke med scandisk så gjerne neste steg å bruke et verktøy fra din harddiskprodusent for å undersøke harddisken. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) gi litt mer info om problemet du . hva slags merke er de , filsystem etc etc ? mulig du kan finne programmer på levrandøren sin side , program som hjelper deg . du kan også laste ned "Ultimate Boot CD" å bruke harddisk teste programmene på den . skal ligge tester for de mest kjente harddisk typene der : seagate , maxtor , ibm , western digitial cavier osv osv Endret 24. august 2006 av ogger Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (...) da stoppet filkopieringen da jeg skulle flytte filene på denne harddisken til en annen. Da fikk jeg melding om at en I/U feil oppsto. Jeg kan lese og bruke filene på harddisken helt til disse feilene oppstår (og får PC'n til å henge seg opp ei god stund). Antagelig så har du en sektorfeil på hardisksen. Det første du burde gjøre er å ta backup. Filer på en harddisk er fordelt på ulike sektorere og problemet oppstår antagelig da når du kommer til en fil som ligger på en sektor hvor det er en feil. Jeg ville kopiert en og en mappe om gangen også merker du deg hvilken mappe kopieringen stopper opp ved, går inn på den mappen og kopiere filene enkeltvis. Etter dette så kan du prøve å skjøre scandisk. Det vil i mange tilfeller løse problemet. Det at du faktisk kommer inn på harddisken og kan lese partisjoene og filene er i allefall bra, hardiskens tilstand kunne ha vært mye verre. Lykkes du ikke med scandisk så gjerne neste steg å bruke et verktøy fra din harddiskprodusent for å undersøke harddisken. 6734979[/snapback] de er ikke sikkert han har sektor feil nei . Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Det er en 80GB Maxtor harddisk, og jeg kjører WinXP. Ledningene har fungert helt til nå, kan de være defekte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå