Mister t Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg installerer WIN XP på en nybygd maskin, men har problemer. Maskinen er en MSI k8n-neo4 platinum hovedkort, med 2 x SATA satt opp i RAID 0. Jeg har lastet ned SATA kontrolleren og innstallert denne etter jeg har trykket F6 under oppstarten av installasjonen. Når jeg trykker ENTER for å installere, så finner ikke systemet noen harddisker. Under BOIS oppstart, kommer SATA kontrolleren og viser diskene som er satt opp som en stor disk i RAID 0. Hvorfor finner ikke windows harddisken? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Er SATA-kontrolleren tredjepart? Eller er den bygd inn på hovedkortet? Med tredjepart mener jeg om det er et kort du har satt i maskinen. Hvis SATA-kontrolleren er på hovedkortet så trenger du ikke å laste driveren under installasjon. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Er SATA-kontrolleren tredjepart? Eller er den bygd inn på hovedkortet?Med tredjepart mener jeg om det er et kort du har satt i maskinen. Hvis SATA-kontrolleren er på hovedkortet så trenger du ikke å laste driveren under installasjon. 6731508[/snapback] Det er ikke en tredjepart, og det fungerte ikke uten driveren, men heller ikke med. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Jeg må på jobb nå, men legg gjerne igjen forslag så svarer jeg etter kl.16 i morgen. Takker for alle forslag Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Er det ingen som har noen forslag eller erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå