STengesdal Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hei, jeg skal kjøpe denne mp3-spilleren. Men lurer på hvor mye vil fortolling til Norge komme på? Takk Lenke til kommentar
valentino Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Jeg ville fortollet en mp3 spiller inn på varenummer 85.19.9900 i Tolltariffen Dette varenummeret er ikke tollbelagt så da blir det kun 25% mva på varens verdi og frakten. I tillegg kommer fortollingsgebyret fra speditøren. Dvs. 533 kr. mva + div. gebyrer. Edit: glemte mva av frakten. Endret 23. august 2006 av valentino Lenke til kommentar
STengesdal Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Jeg forstod ikke så veldig mye av det som sto på toll.no, men vil det si at jeg IKKE vil betale for fortolling? EDIT: skriveleif Endret 23. august 2006 av STengesdal Lenke til kommentar
valentino Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Du betaler merverdiavgift på varen som du innfører til landet. Det er ikke noe ekstra toll på dette varenummeret. Som privatpersjon kan du fortolle selv hos tollvesenet gratis, eller du kan få DHL til å gjøre det for deg dersom det er de du benytter som transportør. De vil mest sannsynlig ta seg betalt for denne tjenesten dersom du velger det. Det utlegget du må gjøre til tollvesenet før du får varen frigjort fra tollager er 533 kr dersom jeg har regnet rett. Lenke til kommentar
STengesdal Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Så det blir ikke toll på meg Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Du betaler mva av varens pris UTEN frakt. Gjør fortollingen selv på Toll.no så slipper du spedisjonskostnadene.. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Du betaler mva av varens pris UTEN frakt. Gjør fortollingen selv på Toll.no så slipper du spedisjonskostnadene.. 6772272[/snapback] Hvis varen er mva pliktig, som den er i dette tilfellet, må du betale mva av varen OG frakten så sant du har betalt for frakten. Postens priser for fortolling finner du her Ha en fin dag. Lenke til kommentar
eggi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hvordan kan en unngå at posten automatisk fortoller varene for deg? Før så fikk jeg brev fra posten etter ankomst av pakken, der jeg kunne velge om posten skulle ta seg av fortollingen, eller jeg kunne gjøre det selv. Jeg syns det var veldig greit å kunne logge seg inn på toll.no å gjøre fortollingen selv, men i det siste så får jeg bare hentelapp i posten hvor jeg må betale mva+gebyr. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hvordan kan en unngå at posten automatisk fortoller varene for deg?Før så fikk jeg brev fra posten etter ankomst av pakken, der jeg kunne velge om posten skulle ta seg av fortollingen, eller jeg kunne gjøre det selv. Jeg syns det var veldig greit å kunne logge seg inn på toll.no å gjøre fortollingen selv, men i det siste så får jeg bare hentelapp i posten hvor jeg må betale mva+gebyr. 6774677[/snapback] Hvis du har gitt posten fullmakt til å fortolle varene dine så gjelder det til du trekker fullmakten. Penger å spare på å fortolle selv hvis verdi er over 1000 kroner. Bare å ta kontakt med posten så forklarer de hvordan ståa er. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå