Gå til innhold

Fortolling av vare fra England

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du betaler merverdiavgift på varen som du innfører til landet. Det er ikke noe ekstra toll på dette varenummeret.

Som privatpersjon kan du fortolle selv hos tollvesenet gratis, eller du kan få DHL til å gjøre det for deg dersom det er de du benytter som transportør. De vil mest sannsynlig ta seg betalt for denne tjenesten dersom du velger det.

Det utlegget du må gjøre til tollvesenet før du får varen frigjort fra tollager er 533 kr dersom jeg har regnet rett.

Lenke til kommentar
Du betaler mva av varens pris UTEN frakt. Gjør fortollingen selv på Toll.no så slipper du spedisjonskostnadene..

6772272[/snapback]

Hvis varen er mva pliktig, som den er i dette tilfellet, må du betale mva av varen OG frakten så sant du har betalt for frakten.

Postens priser for fortolling finner du her

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan en unngå at posten automatisk fortoller varene for deg?

Før så fikk jeg brev fra posten etter ankomst av pakken, der jeg kunne velge om posten skulle ta seg av fortollingen, eller jeg kunne gjøre det selv. Jeg syns det var veldig greit å kunne logge seg inn på toll.no å gjøre fortollingen selv, men i det siste så får jeg bare hentelapp i posten hvor jeg må betale mva+gebyr.

Lenke til kommentar
Hvordan kan en unngå at posten automatisk fortoller varene for deg?

Før så fikk jeg brev fra posten etter ankomst av pakken, der jeg kunne velge om posten skulle ta seg av fortollingen, eller jeg kunne gjøre det selv. Jeg syns det var veldig greit å kunne logge seg inn på toll.no å gjøre fortollingen selv, men i det siste så får jeg bare hentelapp i posten hvor jeg må betale mva+gebyr.

6774677[/snapback]

Hvis du har gitt posten fullmakt til å fortolle varene dine så gjelder det til du trekker fullmakten. Penger å spare på å fortolle selv hvis verdi er over 1000 kroner.

Bare å ta kontakt med posten så forklarer de hvordan ståa er.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...