gungne Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei! Jeg har sittet og forsket på php og mysql ganske lenge, og klarer nå å kople databaser inn i et web-dokument. Men problemet med æ ø å dukker opp! Er det i MySQl jeg må gjøre noe, eller er det noe i php! Har søkt gjennom her, men fant intet.. Takker for all hjelp :smile: ! Lenke til kommentar
runeb Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hmm. Jeg har brukt æøå i mysql/php uten noen problemer. Mulig det er noen innstillinger som må til på serveren... Lenke til kommentar
EC Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 IKKE bruk æ, ø og å på web!!! I alle fall ikke i variabler o.l. Du kan sette inn disse verdiene: æ: æ ø: ø å: å Store bokstaver: Æ: Æ Ø: Ø Å: Å Lenke til kommentar
gungne Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 03:44, skrev yummy:IKKE bruk æ, ø og å på web!!! I alle fall ikke i variabler o.l.Du kan sette inn disse verdiene:æ: æø: øå: åStore bokstaver:Æ: ÆØ: ØÅ: Å Nei, jeg vet æøå ikke må brukes på web. Og æøå funker i MySQL, men når jeg henter fra databasen inn i html via php, så funker ikke æøå. Er det noen php-kommando da, som "konverterer" æøå til disse verdiene? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: gungne skrev (2002-10-25 17:06):Er det noen php-kommando da, som "konverterer" æøå til disse verdiene? Quote: htmlspecialchars -- Convert special characters to HTML entities Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå