kverna Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127543 (VG Nett) Fem jenter på 13 og 14 år er innbrakt av politiet i Oslo etter at politiet fant amfetamin der jentene oppholdt seg. Helt utrolig, er det sånn samfunnet har blitt eller er dette ett enkelttilfelle ? Hva tror dere ? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Vet av flere personer som har røyket hasj siden de var tretten år gamle, og veien fra hasj til amfetamin er veldig kort om du er sugen på noe mer. Så ja, det har faktisk blitt så galt. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Det er vel slik det er innenfor visse kretser, de som selger dop vil vel selge til de som er svake/unge og har lett for å bli avhengig, slik er de sikret en fast kunde. Da er 14 år gamle jenter som beundere 18åringer som kjører bil og selger dop lette ofre. I dette tilfellet håper jeg barneværnet gjør en god jobb og at politiet konsentrerer seg om de som har solgt dopet til jentene. Hva skal 14 år gamle jenter med dop uansett? De nyter vel ikke rusen av slikt uansett, dette gjør de kun for å få akksept i visse miljø. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg vil tro at de nyter rusen mer om noe, siden det skal mindre til for å få effekt. Problemet er at yngre personer fra belastede nabolag/bydeler med dårlig oppbakning hjemme gjerne henger sammen med folk som er eldre. Dette gjelder ofte for jenter, som kanskje er litt mer modne for alderen enn gutter. Plutselig fyrer kompisen på 18 opp en spliff, og jenta kan ikke være noe verre. Er det som er den triste sannheten for mange rundt her, i hvert fall. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Helt utrolig, er det sånn samfunnet har blitt eller er dette ett enkelttilfelle ? Hva tror dere ? 6730991[/snapback] Ja såklart har det blitt sånn, hvor har du befunnet deg, eller hva tror du "eliten" forlyster seg med: Hjmmebrent eller den reneste Kokain som kan kjøpes for penger? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Helt utrolig, er det sånn samfunnet har blitt eller er dette ett enkelttilfelle ? Hva tror dere ? 6730991[/snapback] Ja såklart har det blitt sånn, hvor har du befunnet deg, eller hva tror du "eliten" forlyster seg med: Hjmmebrent eller den reneste Kokain som kan kjøpes for penger? 6731535[/snapback] Hvilken "elite" sikter du til ? For din skyld håper jeg ikke du sikter til 13år gamle barn. Mulig jeg missforstår deg her Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Helt utrolig, er det sånn samfunnet har blitt eller er dette ett enkelttilfelle ? Hva tror dere ? 6730991[/snapback] Ja såklart har det blitt sånn, hvor har du befunnet deg, eller hva tror du "eliten" forlyster seg med: Hjmmebrent eller den reneste Kokain som kan kjøpes for penger? 6731535[/snapback] Hvilken "elite" sikter du til ? For din skyld håper jeg ikke du sikter til 13år gamle barn. Mulig jeg missforstår deg her 6731575[/snapback] Eliten er våre "forbilder", politikere, næringslivstopper, idrettsstjerner, filmstjerner osv. Hva forventer du at unge skal gjøre da? Per Inge Torkildsen sa noe så riktig som: Gi unga sprit før idretten tar dem. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Da skjønner jeg mer Synes fortsatt det er drøyt med 13 åringer som er så "ute" av vinkel. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Da skjønner jeg mer Synes fortsatt det er drøyt med 13 åringer som er så "ute" av vinkel. 6731778[/snapback] Helt enig at det er leit, men blir mye mere redd når eliten sitter med fingeren på knappen, og har hvite pulverrester rundt neseborene. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Da skjønner jeg mer Synes fortsatt det er drøyt med 13 åringer som er så "ute" av vinkel. 6731778[/snapback] Helt enig at det er leit, men blir mye mere redd når eliten sitter med fingeren på knappen, og har hvite pulverrester rundt neseborene. 6731851[/snapback] Både enig og uenig. Dette er personer som er gamle nokk til å tenke selv, men seff mister de min respekt og jeg kunne ikke brydd meg mindre om de så tredobbelt og rullet seg rundt i overdose. Hvis de starter med dette litt frem i livet så har de selv valgt det. På en annen side så skal jo noen av disse personene sette eksempler og være forbilder... Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Forbudet skader mye mer enn stoffet i seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Da skjønner jeg mer Synes fortsatt det er drøyt med 13 åringer som er så "ute" av vinkel. 6731778[/snapback] Helt enig at det er leit, men blir mye mere redd når eliten sitter med fingeren på knappen, og har hvite pulverrester rundt neseborene. 6731851[/snapback] Både enig og uenig. Dette er personer som er gamle nokk til å tenke selv, men seff mister de min respekt og jeg kunne ikke brydd meg mindre om de så tredobbelt og rullet seg rundt i overdose. Hvis de starter med dette litt frem i livet så har de selv valgt det. På en annen side så skal jo noen av disse personene sette eksempler og være forbilder... 6731957[/snapback] Nettopp, de er gamle nok til å forstå at fåreskallene ikke bryr seg om hvordan de ble vinnere, bare det faktum at de tilsynelatende er blitt "konger på haugen". Da sier disse at det er ok å "jukse" for å bli en vinner, og vi andre som enten har forsøkt, og ikke vunnet, og andre som ikke har turt sitter å klapper med våre fete luffer og venter på å bli matet med mere sild. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Et engangstilfelle,tja vondt å si egentligt. Men eg synes at det er skremmende at 13åringer greier å få tak i amfetamin... Viss så unge barn greier å få tak i slike stoffer er bare et eksempelt på hvor effektivt myndighetene hånterer narkotika.... Ikke for å sette ignag en legaliseringsdiskusjon men det er et eksempel som viser at myndighetene ikke har kontroll..... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Folk som selger dop til så ekstremt unge jenter burde bli hengt på en påle og brent levende... Men det er bare min mening.. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Folk som selger dop til så ekstremt unge jenter burde bli hengt på en påle og brent levende... Men det er bare min mening.. 6732599[/snapback] Hadde du krevd det samme om de hadde solgt til unge gutter? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hva om han som solgte dopet var en foreldreløs gutt på 16, som hadde funnet en måte å tjene lette penger på? Sterke meninger du har CrazyKimmi. Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Dette er da ingen nyhet.. engangstilfelle? langt ifra! Dette skjedde da jeg var 13-14 år siden og, som igjen er 13 år siden. Og heller ingen overraskelse at folk selger til så unge mennesker. Synd men sant. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Vel, der jeg kommer fra er det like lett, hvis ikke lettere, for folk (mindreårige)å få tak i dop i forhold til å få tak i alkohol. Forstår ikke dette, hvorfor? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Dumme mennesker som leker med livet til små naive unger, ja sånt har jeg sterke meninger om. En ting er å være dum nok til å bruke det selv, men å bane vei for at andre skal begynne på samme dritten er i mine øyne helt forkastelig. Foredreløs, eller ikke. Lenke til kommentar
EO Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) skummelt at så unge får tak i sånt... mener man da på et enda tidliger stadie i skolen må informere barn/unge om narkotika og da kanskje ikke bare si narkotika er fy, men informere om virknign og skader man kan få av de enkelte stoffene. Jeg hørte vertfall ikke noe om særlig om narkotika før jeg var 15år (det er 4 år sia så regner med det er ca samme praksis nå) når en poltimann snakka om det i 45 min og thats it omtrent. Diskuterte kanskje litt i klassen men burde vært litt mere nøye! Endret 24. august 2006 av EO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå