standmachine Skrevet 23. august 2006 Rapporter Del Skrevet 23. august 2006 yO! Har problemer med mitt 7900GT kort. Jeg spiller css og fps har mye å si. Men med dette kortet dropper fps'n ned til 30 på det verste og overstiger aldri 100. Har 2 kompiser som har det samme kortet og de har ikke samme problemet som meg. Prøvde kortet på en an pc, det kunne kjøre oblivion helt fint men når vi skulle prøve css på samme pc funket det ikke som det skulle ; fps drop til 1000. Noen idè? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 23. august 2006 Rapporter Del Skrevet 23. august 2006 Nå har ikke skjermkort alt å si for ytelsen i spill da, hva er resten av spesifikasjonene dine? Har du nyeste drivere til skjermkort og chipset? Lenke til kommentar
standmachine Skrevet 23. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. august 2006 Resten av pcen funker.. MSI Intelpentium 4 perscot, geil 1024 ram etc.. det meste er ganske nytt.. Har prøvd med ca alle driver som funker. Orginal fra cd, Omega drivere og fra hjemmesiden til Nvidia. Og det verste av alt er at mitt gamle ati radeon X800XL funket bedre. Så det VEt at det er noe med gr.kortet. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Og det verste av alt er at mitt gamle ati radeon X800XL funket bedre.Så det VEt at det er noe med gr.kortet. 6732196[/snapback] Ah, så du hadde et ATi kort tidligere, da er det mulig det ligger noe igjen av ATi driverene som skaper krøll. Sikker på du har fjernet det ordentlig? Lenke til kommentar
standmachine Skrevet 24. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Ja. Har formatert pcen ca unødvendig mange ganger, så det er ikke driverene heller. Kan ikke fatte hva som er problemet, har liksom prøvd alt. Men det var noen som sa at den kunne ha noe med at source ikke var oppdatert for kortet. Det funkter jo fint på oblivion. Men jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) hør, dersom du ikke har formatert eller fjernet driverene fra ATi kortet er det der problemet ligger. EOD! EDIT: har du formatert/fjernet driverene etter at du instalerte kortet? Endret 24. august 2006 av SWAT dude... Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Har hørt at det nyeste driverne til nvidia lager problemer i cs 1,6 i alle fall mulig dette gjelder i css også... prøve en eldre utgave av driverne Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 24. august 2006 Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Men det var noen som sa at den kunne ha noe med at source ikke var oppdatert for kortet. Det funkter jo fint på oblivion. Men jeg vet ikke.. 6735421[/snapback] Hvilket nek sa dette? Har 7900gt selv og det funker fett, kjør noen 3dmark tester og la oss se resultatene samt en fyldig spesifikasjons liste (som du får etter at du har kjørt 3dmark) Lenke til kommentar
standmachine Skrevet 24. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 Ingen spor etter noe ATI på pcen. Har liksom formatert 4-5 ganger uten å ha instalert ati, bare nvidia drivere. Fikk bæsjedårlig på 3dmark 'o5. Jeg skjekket det i forhold til en kompis som har samme kortet. Husker ikke akkurat hvor mye jeg fikk.. men tror det var ca 6000 eller noe.. Gikk fint første omgang i 3dmark men andre omgang lagget det 2K6! Har OK fps ingame helt til jeg møter mer en 2 stk samtidig, da blir det überdrop, og jeg treffer ingenting =( Kjører spillet på ALT med lavest grafikk og med en autoexec.cfg fil som fjerner alle unødvendig grafikk, men alikevell blir det ikke noe spess bedre. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 Kan det ha noe med varme å gjøre, 7900 setter ned hastigheten dersom det går veldig varmt (ca 100grader), tviler på kortet blir så varmt, men kan jo være en feil i termometeret. Så prøv å slå av dette i skjermkort driverene og deretter kjør 3dmark. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 6000 i 3dmark 05 er litt lite ja. kammerat har akkurat samme problem som deg, over 2-3spilllere så hakker det no jævelig han har oxo nvidia skjermkort. fant aldri ut feilenen der, han spiller bare ikke CS :S da er nok no driver tull Lenke til kommentar
morra Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 Er det noe ala disse?: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=604056 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=616573 Har du AMD CPU? Jeg fikset det ved å følge guiden til Breiker: (AMD) DUALCORE lag fix Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. august 2006 Rapporter Del Skrevet 25. august 2006 Har du prøvd om det er forskjell om du spiller i d3d eller opengl ? Står v-sync på? Lenke til kommentar
standmachine Skrevet 26. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2006 Er ikke noe problemer med tempraturene, det har jeg skjekket både fysisk ved å ta på gr.kortet ingame og speedfan og temp. på driveren er OK. V-sync står ikke på. Men hva er d3d eller opengl? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå