Gå til innhold

TV kort

ZadiZz

Anbefalte innlegg

Ej lure på å kjøpe mej et tv kort da. ser ut som pinnaclepctv pro er et bra kort. Det ej lure på er da om ej vil kunne bli påvirka av at tv2 og nrk går over til digital. må ej da betale digital lisens til dem og kjøpe sånn digital kort for å kunne sjå deira kanal?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dete med digital tv er vel bare for sattelit og ikke for uhf(vanlig antenne) så dette skulle ike være noe problem

lisens på et tv kort haha... neijda trenger du ikke :wink:

pinacel er et bra merke jeg ville ha satset på

men mediaforte er et merke som er elendig mitt råd:IKKE KJØP DET!!! har ett selv.. bare problemer med det..

data er oppskrytt og forsvinner vel om noen år når folk går lei tenker jeg.

-Dan Hansen-

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-10-24 21:42 ]

Lenke til kommentar

Jeg ser også på TV kort, hadde et Hauppauge før, helt OK, men det tok kvelden. Pinnacle og Hauppauge er bra kort, Hauppauge har kanskje bedre drivere, men det kan hende at du vil kjøre "generic" drivere uansett. Pinnacles fjernkontroll er vel den beste. Den har også en separat ir mottaker, som kobles til serieporten. Når digitaltv kommer, får du boks som gjør om fra digitalt til analogt, slik at gamle tv-er skal fungere, så TV kortet vil også funke. Eller du kan kjøpe egne digitale tv-kort, som også kan kobles mot digitale satelittmottakere. Styr unna terratec, disse er basert på en philips dekoder chip, og ikke bt878 som på Pinnacle/Hauppauge.

Lenke til kommentar

Det ser jo ut som det er delte meninger om digital tv da sånn ej har forstått.

Jossa:

dete med digital tv er vel bare for sattelit og ikke for uhf(vanlig antenne) så dette skulle ike være noe problem

håpe da inderli det

gp500:

Når digitaltv kommer, får du boks som gjør om fra digitalt til analogt, slik at gamle tv-er skal fungere, så TV kortet vil også funke. Eller du kan kjøpe egne digitale tv-kort, som også kan kobles mot digitale satelittmottakere.

slik som ej har forstått det av gp500 så vil ej måtte skaffe mej en boks eller en digital tv kort

Er det noe ej har misforstått?

Lenke til kommentar

hmmm... misfrstår gp500?

itno åfens...

ifølge nrk så er dette langt inn i framtiden 2006 eller no

data er oppskrytt og forsvinner vel om noen år når folk går lei tenker jeg.

-Dan Hansen-

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-10-25 12:03 ]

Lenke til kommentar

Ehh, det jeg prøvde å si:

I dag er det analoge sendinger over "eteren". Disse skal erstattes av digitale, om noen år. Det som da er planen, er at alle skal få/kjøpe en boks, som gjør om til analogt, slik at du kan bruke gamle tv-er. Såvidt jeg skjønner, er dette omtrent tilsvarende boks som blir brukt i digitale kabelnett.

Det er med andre ord helt trygt å kjøpe et analogt TV-kort.

Hvis du i dag har en digital parabol (eller bor et sted der UPC eller Avidi har oppgradert til digital nett, er dette samme formatet (DVB) ?) kan du kjøpe et digitalt tv-kort, og ta inn det digitale signalet direkte. (Jeg har ikke digitalnett selv, men se på Hauppauge's hjemmeside)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...