hiddendepths Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) hei. mine kriterier på pcen er: - må ha kraftig prosessor (helst 2kjæners) - masse ram - bra med lagringsplass å kjapp harddisk - kraftig lydkort ikke minst - skjermkortet bør helst kunne dra litt nyere spill som hl2 ovs legger meg på 9000k i pris men kan strekke meg til 11000. er det smartere å vente ut i oktober med å kjøpe pcen, da dyrere modeller vil væer billigere enn de er nå Endret 23. august 2006 av hiddendepths Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hei! Hva synest du om Asus A6T? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
hiddendepths Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 glemte såklart å skrive hvilket prosessormerke. er ute etter intel sine prosessorer. asus så ut som en grei marskin det, synd den har amd prosessor. Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 foreslår att du tar en kik på Samsung NP-R55 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 glemte såklart å skrive hvilket prosessormerke. er ute etter intel sine prosessorer. asus så ut som en grei marskin det, synd den har amd prosessor. 6732061[/snapback] AMDs Turion X2 er absolutt konkurransedyktige og er et godt valg. Personlig ville jeg ikke latt merke på cpuen begrense valgmulighetene. Men du velger selv. Et annet forslag: Acer Aspire 5671AWLMi/CenDuo/ATIX1600 10395 kr Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
hiddendepths Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Grafikk : ATI Mobility™ Radeon® X1600 128MB/ 512MB Hypermemory den acer pcen ser perfekt ut til mitt bruk. hva er Hypermemory egentlig, er skjermkortet delt med systemminnet ellr? Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Den har kun 128 MB fysisk på skermkortet resten deler den med system-minnet. Mener óg å ha lest at utgaven av X1600 med 128MB er en temmlig utvannet versjon med relativt dårlig ytelse. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 glemte såklart å skrive hvilket prosessormerke. er ute etter intel sine prosessorer. asus så ut som en grei marskin det, synd den har amd prosessor. 6732061[/snapback] AMDs Turion X2 er absolutt konkurransedyktige og er et godt valg. Personlig ville jeg ikke latt merke på cpuen begrense valgmulighetene. Men du velger selv. Hilsen, efikkan. 6732248[/snapback] Er ikke batterilevetiden til Turion lavere? Hvordan er ytelsen/varmeutvikling (støy) Har du link til ytelse? Sitter å prøver å finne ut hvilken PC jeg skal ha Takk for svar! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 glemte såklart å skrive hvilket prosessormerke. er ute etter intel sine prosessorer. asus så ut som en grei marskin det, synd den har amd prosessor. 6732061[/snapback] AMDs Turion X2 er absolutt konkurransedyktige og er et godt valg. Personlig ville jeg ikke latt merke på cpuen begrense valgmulighetene. Men du velger selv. Hilsen, efikkan. 6732248[/snapback] Er ikke batterilevetiden til Turion lavere? Hvordan er ytelsen/varmeutvikling (støy) Har du link til ytelse? Sitter å prøver å finne ut hvilken PC jeg skal ha Takk for svar! 6735424[/snapback] Batteritiden er avhengig av batteriet. Turion-cpuen som sitter i den modellen bruker 31W som er vel det samme som Core Duo. Den har også strømsparingsfunksjoner. Ytelsen er vel ganske lik en Core Duo på samme klokkefrekvens, men Turion har fordel med støtte for 64bit og noe bedre spillytelse. Lenke til kommentar
hiddendepths Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 vill Turion kjøre cubase SX 3 bedre enn Core Duo siden den har 64-bit? Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) hei. mine kriterier på pcen er: - må ha kraftig prosessor (helst 2kjæners) - masse ram - bra med lagringsplass å kjapp harddisk - kraftig lydkort ikke minst - skjermkortet bør helst kunne dra litt nyere spill som hl2 ovs legger meg på 9000k i pris men kan strekke meg til 11000. er det smartere å vente ut i oktober med å kjøpe pcen, da dyrere modeller vil væer billigere enn de er nå 6730616[/snapback] Dell Inspiron 9400 kommer anbefalt fra det høyeste hold! Grunner: Den kommer levert med Intel Core 2 prosessor (64-bit) som banker AMD ganske så greit... slutt på AMDs 64-bit ledelse der gitt... og Dell startet med Core 2 fra forrige uke.. det var tidlig på bærbare pc'er... Har masse, masse RAM Godt med lagringsplass og en kjapp disk lydkort er kraftig nok.. dude, det er bærbar! Skjermkortet er det beste du kan få for pengene under 11K: 256 mb Nvidia geforce go 7900GS Det er sjelden du får så kraftig pc til under 11000. Jeg snakket med en selger som ga meg til og med spesialpris på 3 års on-site service til nesten halvparten av prisen!! Dell er kjempe greie sånn. De sørger for at du får veldig god service og pc'en er bedre spekket for lavere pris enn noen andre leverandører. Og så koster det samme om du kjøper online eller over telefon da.. har vært omvendt når jeg har henvendt meg til noen av de andre leverandørene!! Et annet godt alternativ er Alienware.. men det er j..... dyre og så snakker de ikke norsk! Og så må man vente en evighet for å tilsendt pc'en.. noen som har kjøpt noen alienware som har andre erfaringer?? Endret 3. september 2006 av nighdark Lenke til kommentar
hiddendepths Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Vuderer faktisk denne. http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...849&plid=67849# Lenke til kommentar
Tigerboy Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da hadde jeg heller valgt denne til rundt 8500 - 8800.- sjekk prisguiden på HW: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1057014;c:36159 HP Pavilion dv9005ea/Turion 64 X2 TL-50 Prosessor: AMD Turion 64 X2 Prosessorhastighet: 1600 MHz Minne installert: 1024 MB Harddisk: 100 GB Grafikkontroller: NVIDIA GeForce Go 7600 Grafikkoppløsning: 1440x900 Skjermstørrelse: 17,0 Mer for pengene gitt Lenke til kommentar
hiddendepths Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 (endret) ganske gunstig marskin det, men siden jeg skal bruke pcen til musikkproduksjon så holder ikke det innebygde lydkortet. så jævelig dårlig latensy på det. hehe. må ha litt ijgen så jeg mist kan spøtte i 2000 kr i lydkort. itilleg så jobbes det med ukomprimerte WAV-filer. så mye plass er ett must. Endret 5. september 2006 av hiddendepths Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå