tommen_h Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hei:) jeg fikk en brukt skjerm hos min bror og den har bildeproblemer. alle ting som vises på skjermen har en "skygge" f.eks hvis et ikon er sånn () å er det en slags skygge etter: "(ikon) ) ) )" ser ikke noe sånt når jeg starter opp pc'en.. kun når jeg kommer inn i windows.... noen som har vært borti noe lignende? (brukte nettop gamle-skjermen min, og den hadde ikke sånn skygge) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Sjekk først på skjermprodusentens sider om de har en egen driver til skjermen. Windows standard drivere funker ikke alltid optimalt Endret 23. august 2006 av trn100 Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har sett sånn på andre skjermer, da hjelper det ofte å sette skjermen til en annen oppløsning og refresh-rate. Prøv deg frem med det, kan hende skjermen ikke støtter like høy oppløsning og/eller oppdateringshastighet som din gamle skjerm. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Stemmer det også! Sjekk ut hva skjermen faktisk klarer av kombinasjon Frekvens/Oppløsning og se om det funker bedre når du velger det beste for skjermen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Skygge er en ekstremt vanlig bivirkning om man har dårlig kvalitet på vga-kabelen. Jeg hadde det problemet på en 19" med en tynn fislete VGA-kabel. Byttet til en HQ-kabel og bildet ble krystallklart og 100% uten skygger. Men det KAN også være at skjermen ikke takler alle oppløsninger og/eller refresh-rater like godt. Endret 23. august 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 (endret) tror ikke oppløsning og refresh rate er problemet:P er 21" kjører på 2048x1536 og 100hz:P har prøvd alle mulige frekvenser og oppløsninger.. så det er ikke det jeg har innstallert de nyeste driverne... skal og kjøpe ny vga kabel i mårra;) så på kabelen, og det var en knukket pin på kontakten;) men uansett, tuuusen takk for hjelpen Ps: hva er HQ kabel?? Endret 23. august 2006 av tommen_h Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ps: hva er HQ kabel?? 6732399[/snapback] De dyreste Men det er nok ikke problemet ditt.... Hva slags skjerm er det snakk om forresten? LCD/CRT Merke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Biltema sin "HQ"-vga-kabel var den jeg kjøpte. Den er MYE tykkere enn den som fulgte med og skyggene forsvant fullstendig. Ikke er den så dyr heller. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Flyttes fra spillforumet til skjermforumet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 ...det var en knukket pin på kontakten ... 6732399[/snapback] Er det pin 9 du mener, så pleier den å mangle. http://pinouts.ru/Video/VGA15_pinout.shtml 2048x1536 og 100hz stiller store krav til kabel, du har meget høye frekvenser og er veldig utsatt for reflekser. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Prøv å still ned på Brightness og Contrast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå