Becks69 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hei Etter mye klabb og babb har jeg endelig fått mitt nye system til å starte opp noe lunde normalt, det består av: Intel Core 2 duo 6400 Asus p5b hovedkort Nec dvd brenner samsung hdd 320gb Windows media center Når jeg starter opp pc´en står det med grønnskrift: ODDO: _NEC DVD RECORDER (eller noe lignende) press a key to continue Om jeg gjør det så står pc´en med en blinkende strek oppe i hjørnet på en svart skjerm. Uansett hva jeg gjør nå så blir den stående slik. Nec er tilkoblet med vanlig IDE kabel, mens harddisk er med SATA Finner ikke dvd-brenner i bios, kun harddisk. nb! når jeg brukte en piratkopi av win xp kom jeg inn i installasjonsprogrammet.... hmm Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Kanskje noe feil med orginale xp cd'en din Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 kan det vere at jeg faktisk må ha en gammel cd-rom (slik som det var med ved mange av de origniale win xp cd´ene??) Lenke til kommentar
Mordar2 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Fikk du det til å funke? jeg har samme problemet... måtte koble satadisken på sata 8, eller sata 9 på hovedkortet, da kom den opp slik grønn, sammen med hardisken. finner hverken harddisk eller cd-rom i bios, og finner ikke hardisken under install av XP. noen tips? Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Jeg fikk opp et alternativ på "boot menyen" ATAPI cd-rom (noe som jeg ikke har) brukte denne som 1. boot alternativ - og da gikk det. Om du ikke finner harddisken (om du nå får bootet fra win-cd) i installasjonsprogrammet må du lage en diskett med de nødvendige filene for å kunne bruke s-ata disk (vet ikke om dette er relevant i dette tilfellet)... Ps, jeg installerte først en piratkopi av win xp sp2 - vet ikke om det gjorde forskjellen... Endret 24. august 2006 av Becks69 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå