Gå til innhold

LG 40x brenner..litt treg og 100% cpu

Mr_Byte

Anbefalte innlegg

Fikk min nye LG 40x12x40 brenner idag. Det som er problemet er at når jeg skal brenne f.eks en divx fil inn på en cd bruker den 5-6 minutter i 40x. Cache indikatoren i nero svinger frem og tilbake som en ping pong ball :smile: Under brenning er det umulig å få gjort noe, f.eks internett, fordi brenningen bruker 80-100% av cpu.

Brenneren står som master på ide-kanal 2 sammen med en dvd-rom som jeg har satt som slave. Har innstalert via-4in1 driverne. Har windowsXP så da er vel DMA på brenneren automatisk satt på.

Noen som kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-24 21:16, skrev Mr_Byte:

Har windowsXP så da er vel DMA på brenneren automatisk satt på.

Noen som kan hjelpe meg litt?

Sjekk at den står på DMA og ikke PIO, min Plextor 24X stod på PIO selv om jeg har WinXP.

Du kan også prøve å oppdatere Firmwaren til brenneren, se på prudusentens hjemmeside. Det samme gjelder programvaren du brenner med.

Lenke til kommentar

Nå virker det! Når jeg satte dvd spilleren som master og brenneren som slave funker alt perfekt. Rart...

Takk for svarene!

Asus A7V266-C + Athlon XP 1800+

512Mb 133Mhz DDR CL2

Hercules Radeon8500le

WD 80Gb 5200rpm

chieftech item no: DX-01B-D

[ Denne Melding var redigert av: Mr_byte på 2002-10-24 21:48 ]

Lenke til kommentar

Sikker på at harddisken henger med, siden cachen svinger sånn ? Jeg får ikke jevn cache ved mer enn 16-24x. Tar jeg mer, stopper den bare og venter på mer cache, og det tar faktisk mer tid enn å bare brenne den i 16x. Og ettersom data på plata må "linkes" for hver gang brenneren stanser, kan dette medføre at plata leses tregere senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...