VegardStr Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Lurte på om jeg kan dele det trådløse nettverket, eller gi meg selv en større delenn de andre? og hvordan jeg gjør det? vi er 4 stk som deler dette, så det går litt treigt! Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Eneste måten er vel å installere Netlimiter på hver enkelt av de andre PC'ene og så begrense båndbredden de bruker. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Eneste måten er vel å installere Netlimiter på hver enkelt av de andre PC'ene og så begrense båndbredden de bruker. og bruke netlimiter er lagt fra den eneste måten... du kan for eks begrense wlan ved og bruke pools i squid, hvis du har en linux gateway. Hvis du bare har en helt vanlig router så må du se hva slags funksjoner denne har, hvis den støtter begrensing av wlan i det hele tatt. Hvis ikke så kan du enten sette opp en gateway (windows eller linux) og kjøre begrensing på den sånn at den ipn får mere en andre etc.. eller du kan instalere et begrensisngs program på alle pcne i nettverket. Og bruke en gateway er det anbefalte veien og gå derimot hvilket program/metode du bruker er helt opp til deg. jeg kjøre en linux gw hvor jeg har full overiskt over nettverket mitt har ikke prøvd pools løsning til squid enda menne dette er noe jeg vet går an. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå