Becks69 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hei Har nettopp kjøpt meg et nytt system; ASUS p5b Intel Core 2 duo 2,13ghz Når jeg starter opp finner den cpu'en, men når jeg skal i teorien begynne å boote for å installere windows kommer følgende beskjed: INTEL CPU UCODE LOADING ERROR PRESS F1 TO CONTINUE... Presser en f1 kommer en enten inn i bios, eller så står det "insert a bootable disk" Hva er feil ? Takk... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Du har sikkert en CPU som er nyere enn BIOS, og dermed har ikke BIOS riktig mikrokode. Løsningen er å flashe til siste BIOS versjon. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Var redd for det, må jeg ha diskettstasjon for å gjøre det? Da er det bare å velge den nyeste versjonen av bios å "flashe" biosen?? Endret 23. august 2006 av Becks69 Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Kan man bruke en minnepinne?? Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 oppdaterte bios, og problemet ser ut til å ha forsvunnet. Takk Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Får samme feilmelding som du fikk, men jeg har så klart ikke diskettstasjon, så er der noen alternative måter å få flashet bios på da? Lenke til kommentar
Hansemann92 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Får samme feilmelding som du fikk, men jeg har så klart ikke diskettstasjon, så er der noen alternative måter å få flashet bios på da? 8006096[/snapback] Jeg klarte og flashe den biosen med en minnepenn jeg hadde. Så det skal nok gå. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ja det gikk greit det:) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Å flashe med en bootbar cdrom er selvsagt også mulig (mener dette er den anbefalte måten å flashe på). Skjønt, det krever jo at du har mulighet til å brenne den fordømte cden også da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå