Gå til innhold

[løst] meny blir feil plassert i Internet Explorer

Anbefalte innlegg

Yess, laget en webside, og synes den egentlig ble seende ganske så grei ut. MEN NEI!! for jeg hadde naturligvis gjort det sjakktrekket og ikke skjekke i ubrukelige browsere også mens jeg laget den. Blir bortskjemt av opera as, hehe...

Men altså: http://gruppen.vi-kan.net .. noen som kan forklare hva som skjer i IE der? linkene og logoen blir jo liggende helt feil :ermm: og jeg klarer liksom ikke helt å finne tenke meg hvorfor..

eventuelt, noen som vet om en grei alternativ måte å lage en slik layout på? nå er den stripa ned på venstresida en repeat-y bakgrund på body. overskriftsaken er en div tversover. menyen er en div som flyter til venstre for innhold, og innhold er en div med en god marg så den kommer forbi den flytende menyen.

anyone knows?

Endret av Tussi_qwerty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt sikkert en IE margin bug (dvs IE sin notoriske evne til å gange margin med 2 i gitt tilfeller)

Løsningen og forklaringen

Litt kommentarer i tillegg:

Måten du har løst kodinga på er helt grei - særlig når du etablerer såpass enkelt oppsett/layout. "Lean" kode er alltid å foretrekke. Skal det være litt mer komplekst med bakgrunn og flere kolonner, lønner det seg ofte å wrappe de ulike deler av siden i egne div-tagger, se Position Is Everything.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...