Xar0n Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Jeg kjøpte en AMD DualCore X2 3800+, den kostet meg 3000kr, men nå kan man få kjøpt AMD DualCore X2 5000+ til ca samme pris! Hvorfor det? Endret 23. august 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 AMD har senket prisene på sine CPU. Dette er egentlig lenge siden. Grunnen er at Intel kom med sin nye CPU (core 2 duo). Så for å holde ytelse - pris i balanse med intel hadde ikke AMD noen valg. Iallefall det jeg har hørt Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ja AMD dumpet prisene for å konkurrére med de lavtprisede modellene fra Intel, siden de ikke kan konkurrére med toppmodellene. (ivertfall ikke for stasjonære). X2-serien har fått en del kritikk for høy pris også. AMD har også kuttet ut 2x1MB L2-cache, slik at de får flere cpuer per wafer som bidro til å gjøre prisdumpen mulig. Ytelseforskjellen er ikke merkbar. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ikke nok med det, den 23 oktober senker AMD prisene ennå en gang. Så dette går over flere runder tydeligvis. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ikke nok med det, den 23 oktober senker AMD prisene ennå en gang. Så dette går over flere runder tydeligvis. 6732539[/snapback] Håper AMD X2 (s939) synker såpass at det er verdt å kjøpe den. For hvor høyt opp må jeg for å merke forskjell ifra min AMD 3700? (San diego) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Ikke nok med det, den 23 oktober senker AMD prisene ennå en gang. Så dette går over flere runder tydeligvis. 6732539[/snapback] Håper AMD X2 (s939) synker såpass at det er verdt å kjøpe den. For hvor høyt opp må jeg for å merke forskjell ifra min AMD 3700? (San diego) 6732646[/snapback] Kommer vel an på hva slags forskjell du mener. Med dual-core CPU vil du merke bedre flyt ved multitasking, og spill som utnytter DC, vil få en god boost i ytelsen. Hvis programmene bare utnytter 1 kjerne, vil du jo som oftest ikke merke den helt store forskjellen da. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Som smirnoff sier, det kommer helt ann på kva du bruker PCen til. Dersom du driver mye å ripper DVD-filmer, så blir forskjellen ganske enorm. Dersom du spiller mye så er forskjellen fra ingenting til 15-20% bedre framerate, alt etter kor godt spillene utnytter ett system med to prosessorer. Dersom du driver mye med multitasking vil du også merke stor forskjell på responsen generelt. PCen vil reagere mye raskere sjølv om den jobber hardt. Eg kan aldri tenke meg å gå tilbake til singlecore igjen. Uansett f***. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Ikke nok med det, den 23 oktober senker AMD prisene ennå en gang. Så dette går over flere runder tydeligvis. 6732539[/snapback] Har du liste over de nye prisene? Jeg tror at prisene skal ikke så mye lenger ned, men det skjer nok i forbindelse med at X2 5200+ og muligens FX-64 kommer samtidig med priskuttet? Lenke til kommentar
sentence Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Etter hva jeg har hørt, er fremdeles AM2 tregere enn C2D i direkte prissammenheng. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Som smirnoff sier, det kommer helt ann på kva du bruker PCen til. Dersom du driver mye å ripper DVD-filmer, så blir forskjellen ganske enorm. Dersom du spiller mye så er forskjellen fra ingenting til 15-20% bedre framerate, alt etter kor godt spillene utnytter ett system med to prosessorer. Dersom du driver mye med multitasking vil du også merke stor forskjell på responsen generelt. PCen vil reagere mye raskere sjølv om den jobber hardt. Eg kan aldri tenke meg å gå tilbake til singlecore igjen. Uansett f***. 6735278[/snapback] Jeg spiller ikke så mye. Dama sitter her og spiller Sims 2 noen ganger. Men da jeg spiller så får det mest i Toca 3, og NFS spillene. Ellers er det mest multitasking jeg driver med. Mene sitter her med 512MB minne jeg Kanskje få skaffet meg 1GB først, eller mer RAM iallefall. Ser at når noen spiller her så ligger maskinen på 7-800MB og da går den jo over det minne har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå