Maroder_S Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 LG lover at de er klare til å levere sin første Blu-ray-brenner til begynnelsen av september. Les mer Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hva er "CD-DAE"? En slik brenner er ivertfall ikke aktuell for meg før den kommer godt under 2000 kr og har bedre ytelse. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hva er "CD-DAE"? En slik brenner er ivertfall ikke aktuell for meg før den kommer godt under 2000 kr og har bedre ytelse. 6728782[/snapback] Jeg gjetter på at DAE står for Digital Audio Extraction, altså CD-ripping på godt norsk :-) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Skriveytelsen på CD-er var jo særdeles skuffende må jeg si. På den andre siden, hva er poenget med å brenne noen CD-er nå? Dessuten har man nok fort en egen CD-brenner liggende eller ev. en DVD-brenner. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Må komme med bedre hastigheter enn det der, det er det liten tvil om fra min side, iallefall hvis målet er å ha 1 brenner i maskinen. 1500kr circa og serial-ata og bedre skrive/lese hastigheter så er jeg med. Lenke til kommentar
P1rkah Designz Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 toshiba har kommet med sin da! dingz.no Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 jeg betaler fa*n ikke 6000(!) kr. for en brenner én gang til jeg nei! kjøper ikke denne saken før den er under 1/3 - 1/4 av dagens priser Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hva er "CD-DAE"? En slik brenner er ivertfall ikke aktuell for meg før den kommer godt under 2000 kr og har bedre ytelse. 6728782[/snapback] Jeg gjetter på at DAE står for Digital Audio Extraction, altså CD-ripping på godt norsk :-) 6728843[/snapback] Det var det jeg fant da jeg søkte i Google. Altså denne flagger med at den er bra til ripping? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Tenker jeg skal kjøpe meg en slik brenner når de koster 395,- på elkjøp Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hva er "CD-DAE"? En slik brenner er ivertfall ikke aktuell for meg før den kommer godt under 2000 kr og har bedre ytelse. 6728782[/snapback] Jeg gjetter på at DAE står for Digital Audio Extraction, altså CD-ripping på godt norsk :-) 6728843[/snapback] What do "ripping" and "encoding" mean? "Ripping" refers to the process of extracting audio data from an audio CD (generally via Digital Audio Extraction, rather than via an analogue recording link) and storing it as digital audio data of some form on your PC hard disk. "Encoding" refers to the process of taking uncompressed digital audio data (e.g. WAV files on a PC, AIFF files on a Mac) and compressing them according to a particular compression scheme, such as MP3. So "ripping" would take a CD track and make a file on your PC hard disk. "Encoding" would take, for example, a WAV file on your PC and make, for example, an MP3 file from it. If you take a track from an audio CD and create an MP3 file on your hard disk from it directly, then you are ripping and encoding in one step. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 If you take a track from an audio CD and create an MP3 file on your hard disk from it directly, then you are ripping and encoding in one step. 6729383[/snapback] Syyyykt en slik en må jeg ha! Men kanskje ikke med en gang... Venter og ser hva som blir aktuellt, gidder ikke kjøpe en slik når kanskje hd dvd kan stille opp med noe bedre. Også var det prisen da. den skal ned til 2000 kr, ivertfall. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen som vet hva platene kommer til å koste? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Syns virkelig ikke prisen er så utrolig stiv, den er stiv meen. Husker da jeg kjøpte min Plextor 708A dvd-brenner, hadde til og med 8x i +, den gangen da jeg kjøpte den kom den på ~2500,- tror jeg. Selv da hadde dvd brennere vært på markedet en stund. Selv syns jeg denne teknologien er nokså fersk, så 4000,- for en brenner, da begynner vi å snakke ^^ Lenke til kommentar
Såkk Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen som vet hva platene kommer til å koste? 6730194[/snapback] Så blanke BlueRay plater til €25 (altså ca200,-) på ett kjøpesenter i Barcelona i sommer. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen som vet hva platene kommer til å koste? 6730194[/snapback] Så blanke BlueRay plater til €25 (altså ca200,-) på ett kjøpesenter i Barcelona i sommer. 6730928[/snapback] Pr. stk. Ja....... Da kan man likegodt kjøpe en harddisk.... 2 stk. så har man til kabinettet også.. Lenke til kommentar
dnort Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen som vet hva platene kommer til å koste? 6730194[/snapback] Komplett.no selger 5-pack BD-R plater til kr. 795,- For den prisen kjøper jeg heller en harddisk med over dobbelt så mye lagringskapasitet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jepp, prisene må droppe noe sykt for at det skal bli interresant. For min del til godt under 500kr slik at de blir konkurransesyktige med DVD-spillere og selv da bør de også vise konkurransedyktige spesifikasjoner på DVD-brenning, CD-brenning og ha SATA tilkobling. Jeg ser ikke for meg at jeg kjøper en slik de nærmeste 2 årene. Lenge leve harddisk som lagringsmedie Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Inntil videre vil jeg også benytte harddisk, gjerne i eksternt kabinett. Prisene vil gå ned på slike plater, men jeg er spent på hvor raskt det vil gå. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg skaffa meg dvd-brenner en del år etter at den hadde vært bra og bilig ei stund... i fjord Så er vell ei stund før br eller hd brennere vill komme inn i min pc (kansje man skal vente til de smelter sammen) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Inntil videre vil jeg også benytte harddisk, gjerne i eksternt kabinett. Prisene vil gå ned på slike plater, men jeg er spent på hvor raskt det vil gå. 6731736[/snapback] Er enig der... 250gb for 550kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå