Broseen Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg trodde problemet med disker større enn 120 GB skulle fikses med installasjon av SP2, men jeg finner fremdeles ikke de resterende GB. To av mine disker er større enn 120 GB og det vises likevel ingen "nye" partisjoner etter installasjon av SP2. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hadde samme problemet i Windows 2000, mener jeg å huske. Jeg måtte installere Raid driveren for å få det til å fungere sikkelig. Sitter i Windows 2000 nå, med 1.5TB og det fungerer fint det, når jeg installerte Raid Drivern. Hvis du har en XP Cd med Integrert Sp2, så skal det fungere. Da skal du få støtte for disker som er større enn 137 GB med en gang. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har desverre ikke integrert Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Du trenger muligens en liten registry-sak. I tillegg må du partisjonere resterende plass hvis du allerede har laget en 128GB partisjon. Maxtor har et program som heter "big drive enabler". Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg trodde problemet med disker større enn 120 GB skulle fikses med installasjon av SP2, men jeg finner fremdeles ikke de resterende GB. To av mine disker er større enn 120 GB og det vises likevel ingen "nye" partisjoner etter installasjon av SP2. Hva kan jeg gjøre? 6728706[/snapback] Sjekket diskbehandlingen? kontrollpanelet -> Adm. verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) bruk partisjonerings programmer å ikke bruk formatering/partisjoneringsverktøyene i Windows , da kommer dere lett ut av den knipen . Endret 24. august 2006 av ogger Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har prøvd diskbehandling, og vil helst ikke bruke partition magic ol. Finnes det ikke en "enkel" måte å løse problemet på? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Ingen som vet? Har ikke Microsoft en fix eller noe? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 bruk partisjonerings programmer å ikke bruk formatering/partisjoneringsverktøyene i Windows , da kommer dere lett ut av den knipen . 6733505[/snapback] Løsningen er å bruke en install cd med sp1 eller sp2 integrert . Du kan lage ny cd selv vha autostreamer. http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562 xp sp2 download: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Merk "Language knappen" , endre til norsk hvis du har norsk xp cd. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Har ikke spes mye datakunnskaper, og ønsker ikke å installere win på nytt (nettopp gjort det) Finnes ikke en lettere måte? Ingen enkel fil man kan installere for å fikse problemet? Endret 26. august 2006 av Broseen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Det er ikke noe "problem" slik jeg ser det. Skal du ha "C partisjon" større fra start (xp install) MÅ du installere XP med en sp1/sp2 cd-disk ,enkelt og greit . Hvis du installerer SP2 etterpå må du lage resten av plassen på en "ny" partisjon . Fix fra microsoft , ja : 1) Oppdater fra SP0 til SP1/SP2 og du kan ha støtte for større disker . Dog er installen gjort med SP0 er begrensningen 127GB . 2) Oppdater install cd'en din til sp1/sp2 integrert . Hvorfor er det slik : XP ble lansert ( gold / SP0) i 2001 . Mye har skjedd på hardware fronten på 5 år , ... bla større disker . Med Windows 2000 , gjelder samme . SP3 er minimum . Endret 26. august 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Hmmm... Da tror jeg heller det blir Partition Magic. Takk for svar. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Partition magic vil ikke hjelpe deg ... Edit: PM 8.0 kan selfølgelig hjelpe , men ikke uten risiko . Eneste PM kan gjøre er å resize partisjon til å inkludere ubrukt plass inn i en partisjon , eks til C: , den løser ikke det initielle problemet . Dog du MÅ bruke versj. PM 8.0 . I tillegg er det risikablet å resize iom at data flyttes fra sector til sector og partisjons tabeller skrives om til å inkludere et større HD område, Siden dette er en ny install ville det være like greit å lage seg en "slipstreamed" SP2 CD for å kjøre gjennom pånytt. Da vil du også slippe dilemma med korrupt HD hvis du reinstallerer/repair senere på en partisjon større enn CD'n din supporterer. Endret 26. august 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Jo, det har jeg fått til før hvertfall Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Ok, da prøver jeg å lage en cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå