Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struper Canal Digital for p2p/bittorrent bruk?

Anbefalte innlegg

10000/2000 linje.

Har ikke kommet over 150 kb/s i nedlastningshastighet eller 100 i opplastningshastighet på en god stund nå. Er det umulig å skjule p2p-trafikken for CD? Jeg har allerede slått på kryptering og slikt i uTorrent.

6939786[/snapback]

Slik jeg ser det finnes det kun èn måte å skjule en type nettverkstrafikk; Kryptere alle data, inkludert headere og kapsle det inn som "tilfeldig data" i en "lovlig" protokoll - http f.eks. Hvordan kryptering fungerer i diverse bittorrent-klienter vet jeg ikke det er klart at det er nødt til å være gjensidig støtte hos klient/server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har problemer og mener dere ikke får det dere betaler for så kontakter dere canal digital på tlf 06090 og så hører dere med de.

Og, ta å finles kontrakten som dere har skrevet under på fra dem og se på om de rett og slett har lov til å shape p2p-trafikk.

Sett forbrukerrådet på saken også...de har sikkert sitt å si på denne saken.

Lenke til kommentar
Jeg har i hvertfall ikke hatt noe problem med dette..

har Canal Digital 2500/500 og bruker azureus.. får alltid full fart..

6787072[/snapback]

Hei. Hva mener du/dere med full fart med CD 2500/500?

Jeg får ikke mer enn en 200kb\s ned.

6938760[/snapback]

Ligger rett under 300 som regel..

Lenke til kommentar
eh ... har forsøkt å lese gjennom tråden, og må spørre. Er det offisielt at CD struper? for det virker bare som en haug lame inkompetente folk som knapt vet hva ping er for noe som klager.

Jeg vedder på feil på utstyr, eller noe annet vanlig piss, og ikke noe struping som fører til dårlig trafikk.

Jeg vil helst se noe sinnsvakt mye mer kompetente poster før jeg tror på struping. Si hva man vil om telenor, men tror ærlig de hadde annonsert om de skulle bedrive slikt.

Det kan være feil oppsett på pc, rare programm i bakgrunnen, uggent nettverkskort/ruter, dårlig kabling, dårlig kvalitet på linja til sentral, feil i sentral som er like lett å finne ut av som uggne hardware feil i vanlige pc'er, feil oppsett på kunde hos CD etc etc etc. Husk at høyere hastigheter stiller mer krav til kvalitet til linjene etc. Feilsøking av denne type problematikk er også ikke så lett heller ... og må vel si at denne tråden hører ikke hjemme på hw.no, men kundeservice hos CD.

6937176[/snapback]

haha, da må du lese nøyere på itaviser feks nettavisen, itavisen etc.

Lenke til kommentar

Hva er det som hender når t.d linja nå er på TCP :3300 og udp 10 200 ?? Da kjører jeg ingen last på linja. Pingen er relativt ustabil og høy. Kan se ut som det er femte hoppet ut fra meg problemet starter (ping hvertfall).. Hvorfor er tcp så mye lavere ?

Lenke til kommentar
Jeg har lagt inn endringene i Azureus som anbefalt og restartet programmet. Merker desverre ingen  forandring. Upload og download er fortsatt cappet. Jeg har 10Mbit inn/2Mbit ut linje. Uploaden og downloaden går sjeldent over 70Kbyte. Jeg må bare håpe at dette er midlertidig. Hvis ikke må jeg bare finne meg ny ISP:(

6729069[/snapback]

«Upload og download er fortsatt cappet. Jeg har 10Mbit inn/2Mbit ut linje. Uploaden og downloaden går sjeldent over 70Kbyte. Jeg må bare håpe at dette er midlertidig. Hvis ikke må jeg bare finne meg ny ISP:(», skriver en irritert bruker på Diskusjon.no.

Du har blitt quotet på Nettavisen :)

Lenke til kommentar
noen flere enn meg som har hatt ip'en de har nå veldig lenge?

mulig det er irrelevant men, bytta vel ip nesten annenhver uke før alt dette skjedde, tror jeg har hatt denne ip'en i minst 2mnd

6943062[/snapback]

Årsaken er nok leietiden, sjekk dette på ipconfig/all

Gamle leietiden var på 24 timer, så gikk den ned til 8 i 2003 pga mangel på IPadresser (men viste seg at en viss serie av D-Link rutere spamma DHCP forespørsler).

Kan hende nå i senere tid at har økt leietiden igjen.

Lenke til kommentar
Har hatt CD siden de (da Avidi) kom med nett over kabel, og har aldri hatt noe problem med struping på noe vis. Men dette er kanskje forskjellige fra sentral til sentral, avhengig av hvor mye trafikk det går. Tror det bor mest gamlinger rundt meg  :tease:

6948909[/snapback]

De har vel ikke begynt med struping før nå. Foreløpig tester de det ut på noen få sentraler i Oslo. Det har ikke noe å si om det er gamlinger på sentralen. Strupingen skjer nok per bruker og har sikkert ikke noe med belastning av sentral å gjøre. ;)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg er Canal Digital kunde, og blei forundra at de har begynt å gjøre slike stunt som struping. Derfor satt jeg meg ned å programmerte noe kjapt for å finne ut hvor mye penger de "tar" det faktisk er snakk om her.

Sjekk ut siden: http://dlnow.info

Det burde være selvforklarende men slik brukeren du den:

1. Velg abbonement (husk forskjell på borettslagsabbonement)

2. Huk av hvis du har aktiv tilkobling

3. Mellom kl 17-22 sjekk din opplasting/nedlasting fra din torrentclient. Skriv disse inn i feltet for opp og nedlasting. Merk at det kilo BYTES pr sekund. Så hvis du har større tall en det som står som teoretiske høyeste hastighet så må du dele tallet på 8!

4. Skriv inn ca hvor mye prosent P2P trafikk utgjør i ditt nettverk mellom kl 17-22.

5. Trykk "Sjekk prisreduksjon"

Hvis du pleier i den tiden kun å laste ned via P2P systemer setter du 100%. Har du strupet hastigheten og f.eks spiller kan du gjette deg et tall. Setter du den til f.eks 40% vil programmet regne ut de resterende 60% som "brukt" båndbredde (slik Canal Digital regner det ut) slik at totalhastigheten din i perioden blir høyere.

Det er ingen garanti på at utregningene er 100% korrekte, men de gir en pekepin på hvor mye det koster oss som kunde å rappe 5 timer med redusert hastighet utover et helt år.

Happy klagestorm! :)

Edit: Linkfix + et par leifer

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Haha, en bra side. Det gir en liten pekepinn i VG-stil :)

Forslag til neste versjon: Ved klikk på mail-link så kommer utregningen ferdig som tekst i mailen. Kanskje litt krøkkete å fikse til, men da har man noe konkret å sende. (rent bortsett fra at utregning er litt i groveste laget ;)

Lenke til kommentar
Haha, en bra side. Det gir en liten pekepinn i VG-stil :)

Forslag til neste versjon: Ved klikk på mail-link så kommer utregningen ferdig som tekst i mailen. Kanskje litt krøkkete å fikse til, men da har man noe konkret å sende. (rent bortsett fra at utregning er litt i groveste laget ;)

6949903[/snapback]

Ikke dumt :) Jeg skal lage den med overskriften: "Dere skylder meg penger"

Fixer litt senere.

Lenke til kommentar

Makan til sutretråd.. Man burde heller være fornøyd med at CD faktisk har økt hastighetene sine betraktelig istedenfor å suremule over at man ikke får lastet ned bøttevis med warez på optimal hastighet til enhver tid.. Her snakkes det om 0,2% av kundemassen som blir berørt og jeg mener at det er forståelig at CD gjør dette. Man må begynne å sette grensene et sted. Hvis alle kundene til alle ISP-ene hadde hatt en p2p-klient som hadde spytta ut og mottatt filer konstant hadde vi ikke hadde mye oppegående infrastruktur igjen i det landet her..

Lenke til kommentar

Tvert imot sier jeg, de har jo ikke økt linjen i det hele tatt, de har bara kutta ned for de som faktisk utnytter den. Det er jo et faktum at hvem som stort sett surfer ikke bruker hele båndbredden. Så at du sier sutring skjønner jeg ikke, da det er snakk om at man betaler for en vare/tjeneste men får ikke det man betaler for. Skulle likt å sett trynet ditt i butikken etter at du har betalt når du ser alle varene dine er halvert i forhold til hva det står på pakningen, og hvor tillegg betjeningen etterpå sier at "det er til det felles beste"... Om de ikke klarer å levere så ikke lov det ut, verre er det ikke..

Edit: BTW, er ikke CD kunde selv, og takk gudskjelov for det..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Makan til sutretråd.. Man burde heller være fornøyd med at CD faktisk har økt hastighetene sine betraktelig istedenfor å suremule over at man ikke får lastet ned bøttevis med warez på optimal hastighet til enhver tid.. Her snakkes det om 0,2% av kundemassen som blir berørt og jeg mener at det er forståelig at CD gjør dette. Man må begynne å sette grensene et sted. Hvis alle kundene til alle ISP-ene hadde hatt en p2p-klient som hadde spytta ut og mottatt filer konstant hadde vi ikke hadde mye oppegående infrastruktur igjen i det landet her..

6956912[/snapback]

Når man betaler for en hastighet, så forventer man å få den hastigheten, hvorfor er det sutring å forvente å få produktet man betaler for?

AtW

Lenke til kommentar

6956912[/snapback]

Når man betaler for en hastighet, så forventer man å få den hastigheten, hvorfor er det sutring å forvente å få produktet man betaler for?

AtW

6956966[/snapback]

Til ZTab,

Du er åpenbart ikke Canal Digital kunde..

Nå har det kommet utallige gode eksempler på hvorfor dette er feil. CD har for det første med å forklare hvor de tar det fra at det er kun 0.2% av kundemassen som blir påvirket av dette. I det store og det hele er dette så idiotisk at jeg sprekker av sinne. Det er enkelt og greit en prinsipp sak, du betaler full pris for en vare og da forventer man også å få det man betaler for. Jeg har allerede sagt opp min linje - da det for meg blir for dumt å ha en (relativt) dyr linje som på toppen av alt jeg ikke kan bruke på kveldstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...