Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struper Canal Digital for p2p/bittorrent bruk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bygg ut med fiber, så skal det lett gjøres å gi høyere hastigheter.

6938763[/snapback]

De har jo fiber til nærmeste boks 20 meter fra huset mitt værtfall.

Værtfall før Canal Digital kunder i Tromsø. Har vært det i siden 2001 eller noe.

:hrm: Litt kjipt at de må strupe p2p bruk, men det er tross alt bare fra kl 18 til 23? Man har som regel best fart på natten eller dagen når folk i USA er online uansett. Men håper selvsagt at de heller satser på å bygge om sentralene til å takle større trafikk :) Ganske mange som sier de skal bytte IPS kanskje det ville vært smart å teste det ut i praktis først, hehe. Flere som bytte IPS gir bedre fart til de gjenværende :w00t:

Lenke til kommentar

Folk som i det hele tatt trenger raske linjer uten GB-grenser kommer til å strømme bort fra STRUPERNE! Dvs omtrent hver tenåring++ som laster ned musikk++ kommer til å skifte abonnement for mor eller far (hva vet vel foreldrene... som regel...).

Det KOMMER til å tape penger på det. Enkelt og greit. Om andre følger etter Canal D. får tiden vise. Men de burde tenke seg om.

For dere som har mest lyst til å slå igjen med "samme medisin": sett på kryptering i torrenklientene som noen har nevnt. :) simple as that!

Lenke til kommentar

Spurte akurat direct connect om dette (min ISP)

Hei.

Det har vi foreløpig ingen planer om på DSL. På noen av de trådøse nettene vi tilbyr internett over er det allerede en del av vilkårene at P2P er gitt begrenset båndbredde for å holde nettets ytelse vedlike for alles beste.

Mvh

Ole Kristian Ødegård

Direct Connect AS

-----Opprinnelig melding-----

Fra: John

Sendt: 25. september 2006 23:40

Til: support

Emne: Shaping av p2p trafikk?

Hei!

Har dere tenkt å følge i canal digital's fotspor og shape p2p trafikk?

Med hilsen

John

Lover bra! ;)

Og når jeg i tillegg oppdaget at min sentral var klargjort for adsl2+, så bestilte jeg en 16Mbit linje på flekken. Snakker om bursdagsgave :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Kan virke som det er det samme hos meg. De siste dagene har jeg hatt elendig hastighet på bittorrent. Har virkelig lurt på hva som skjer. Jeg bruker Tele2 og jeg syns det er tregt hele døgnet her.

Det kan jo være andre grunner til det men jeg orker ikke forske på det akkurat nå :)

Kan legge til at dersom dette stemmer så gir jeg dette en uke fra i dag før jeg sier opp linjen og går til ngt. Greit nok at kundeservicen ikke er fantastisk men man får da den hastigheten man betaler for?

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...