iMono Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hadde jeg hatt 3000 kroner og skulle kjøpt en MP3-spiller, så hadde jeg ventet en til to måneder. Zune kommer fra Microsoft, og den har noen svært interessante funksjoner. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hvis det var meg du henviste til, så kan jeg nevne FM-sender og støtte for trådløs musikk i tillegg til at man kan velge bakgrunnsbilder, fargevalg etc. i menyer. Den har også stor skjerm, ca 3,5", som jeg tror vil være svært god også for videoer. Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Så Med Zen Vision:M er bedre, men det er en ulempe for jeg har ikke erfaring med Creative mp3 spillere, men iPod kan jeg litt om. Men åssen er det med filmer på Creativen? Må man Konvertere? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Så Med Zen Vision:M er bedre, men det er en ulempe for jeg har ikke erfaring med Creative mp3 spillere, men iPod kan jeg litt om. Men åssen er det med filmer på Creativen? Må man Konvertere? 6739725[/snapback] Supported formats: DivX™ 4 & 5, XviD5, MPEG-1, MPEG-2, MPEG4-SP, WMV9, Motion-JPEG. Den støtter langt ifra alt, men det er stort sett ikke noe problem å overføre f.eks. vanlige serier og filmer som du har lasta ned fra et hvilket som helst P2P-program. Om du må konvertere kan du bruke det medfølgende programmet. iPod støtter derimot bare sitt eget quicktime format Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 mhm, stikker innom elkjøp og ser på begge 2 en dag så ser jeg, takk alle svar PS: Har sett på iPod Video, men vil holde begge i handa Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Da har jeg sånn cirka bestemt meg, jeg skal ha: Creative Zen Vision:M Den har alt som iPod Video og til og med mer, + at Creativen er billigere. Skal nok kjøpe den sammen med Koss PortPro (eller hva den så heter) Har dere meninger så spytt ut Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Men til alle som har Creative Zen Vision:M! Når man legger inn musikk kan man lage egne mapper? Sånn som på iPod? Takk for svar! Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Men til alle som har Creative Zen Vision:M! Når man legger inn musikk kan man lage egne mapper? Sånn som på iPod? Takk for svar! 6741141[/snapback] Du kan organisere musikken i mapper, ja. Men når du bruker spilleren kan du bare bruke id3-taggene for å navigere mellom sangene, det er ikke mulig å navigere etter mappe-strukturen. Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Men når du bruker spilleren kan du bare bruke id3-taggene for å navigere mellom sangene, det er ikke mulig å navigere etter mappe-strukturen Hva mente du med det? Kan man ikke velge rekkefølge sangene skal være i eller går det alfabetisk? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Da har jeg sånn cirka bestemt meg, jeg skal ha: Creative Zen Vision:M Den har alt som iPod Video og til og med mer, + at Creativen er billigere. Skal nok kjøpe den sammen med Koss PortPro (eller hva den så heter) Har dere meninger så spytt ut 6741099[/snapback] PortaPro er eit sett er er veldig glad i. Har prøvd ein del andre konkurrentar og om eg høyrer kvalitetsforskjell på lyden er den ikkje stor. PortaPro er veldig lett å frakte med seg, komfortabelt, med unntak av litt lugging og har OK lyd. Men når du bruker spilleren kan du bare bruke id3-taggene for å navigere mellom sangene, det er ikke mulig å navigere etter mappe-strukturen Hva mente du med det? Kan man ikke velge rekkefølge sangene skal være i eller går det alfabetisk? 6741922[/snapback] Det han meiner er at dersom du har ei mappe med f.eks. Mariah Carey i, som undermappe har du 3 album som låtene ligger i. Om du overfører denne mappa som den er vil du ikkje kunne bla gjennom etter mappe og album, du må bruke ID3-tag'en som ligg lagra på kvar enkeltlåt. Om eg forstår riktig vil det ikkje være noko bruksmessig forskjell på å ha alle låtene i ei stor mappe kontra å ha det sortert. Endret 25. august 2006 av zeph Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Men når du bruker spilleren kan du bare bruke id3-taggene for å navigere mellom sangene, det er ikke mulig å navigere etter mappe-strukturen Hva mente du med det? Kan man ikke velge rekkefølge sangene skal være i eller går det alfabetisk? 6741922[/snapback] Du kan slå opp på artist, album, sjanger, og titler. Men du kan ikke bla igjennom sangene slik du la de inn på spilleren. La oss si at du har en mappe med tilfeldige favorittsanger du vil overføre til Vision:M. Du bare drar mappa over og regner med å finne den inne på spilleren. Men sangene du har inne på mappa har både forskjellig sjanger, artist, album og tittel (alt dette lagres i noe som kalles et ID3-tag på MP3-filer). Du vil med andre ord ikke kunne spille av sangene i den mappa med mindre du 1) forandrer ID3-infoen på alle sangene i den mappa slik at alle har samme navn på album, f.eks. "Mine Favorittsanger" (da er det bare å bla til "M" under "Album" på spilleren og velge det albumet), eller 2) lager en spilleliste mens spilleren er tilkoblet, fordi da ligger jo sangene slik de gjør inne på windows, og det er dermed enkelt å lage en spilleliste ved bare å markere alle sangene inne på den mappa. Personlig liker jeg best å lage spillelister inne på PC'en, er mye enklere og oversiktlig på den måten, og jeg kan velge sangene jeg vil ha med i lista ved å bla igjennom mapper, og ikke artist/album/tittel/sjanger. PS: Jeg kan trygt anbefale Koss PortaPro også, bruker de selv. Endret 25. august 2006 av Pug Lenke til kommentar
kjehaako Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mange som misliker Porta Pro, selv synes jeg de er helt greie, ganske billige, og først og fremst portable (selv om mine er gått i stykker, og verkstedet ikke fant noen feil, av en eller annen merkelig grunn). Sennheiser PX100, AKG K24P/K26P er andre alternativer. En liten titt her kan gi deg litt rettledelse i valget av hodetelefoner. Jeg forresten enig i at Porta Pro lugger fælt, sikkert verst for de som har noe langt hår, vel og merke. Bare for å si ifra: Det største problemet er om du, som mange andre, elsker å ha musikken veldig, veldig høyt på. Har merket på toget at folk kjører reneste P2P med andre når de har hodetelefoner som lekker lyd, og du kan fort gjøre både omgivelsene og deg en tjeneste om du kjøper et sett som ikke lekker lyd. For å gå mer på bruken av spilleren, så er den veldig lett å skjønne, og det eneste som krever litt tilvenning, er touchpaden. Menysystemet er det ikke voldsomme forskjeller på, og om du er vant til slike ting, er det enda mindre problemer. Og husk, uansett om du skal ha iPod eller Vision:M, sørg for å skaffe en beskyttelsesfilm, ellers ser det fort ut som om du har gått over den med sandpapir. Begge er lette å ripe opp, og de synes også veldig godt. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Og husk, uansett om du skal ha iPod eller Vision:M, sørg for å skaffe en beskyttelsesfilm, ellers ser det fort ut som om du har gått over den med sandpapir. Begge er lette å ripe opp, og de synes også veldig godt. 6743740[/snapback] Jepp, sier meg enig her. Jeg har brukt spilleren min en god del uten beskyttelses-ting, men kjøpte meg the invisible shield nå, og synes hele fronten på spilleren virker mye mer solid Eneste som er litt plagsomt med invisible shield er at det virker som om at det ble noen få, små luftbobler under uansett hvor nøye jeg var på å feste det, men de vises ikke når spilleren er i bruk, så det plager meg ikke så veldig. Dessuten festet jeg det for bare noen timer siden, så kan hende de jevnes ut eller forsvinner etter litt bruk også Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Dere som snakket om at jeg burde kjøpe skjermbeskyttelse: Er denne bra? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319073&cks=ACC En som har skrivd: Skjerm beskyttelse til Creative Zen Vision:MAnmelder: Lars Fikk denne såkalte "skjerm beskyttelsen" idag og ble meget skuffet. Produktet består bare av en slags plastikklapp, som klistres på skjermen. Ville si at det er nesten nøyaktig den samme lappen som ligger klistret på Creativen når du kjøper den, og vil si at denne fungerer like bra som dette produktet her Lenke til kommentar
Pug Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Dere som snakket om at jeg burde kjøpe skjermbeskyttelse: Er denne bra? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319073&cks=ACC En som har skrivd: Skjerm beskyttelse til Creative Zen Vision:MAnmelder: Lars Fikk denne såkalte "skjerm beskyttelsen" idag og ble meget skuffet. Produktet består bare av en slags plastikklapp, som klistres på skjermen. Ville si at det er nesten nøyaktig den samme lappen som ligger klistret på Creativen når du kjøper den, og vil si at denne fungerer like bra som dette produktet her 6744732[/snapback] Jeg tviler. Jeg kjøpte noe på Clas Ohlson før jeg kjøpte the invisible shield, og det fra clas ohlson var drittdårlig. Kan hende det fra komplett er bedre, men om du vil ha den beste skjermbeskytteren er nok invisible shield det beste. Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Ok, men hvor tykk blir spillern da? Og den shield greia den er vel gjennomsiktig? Kan ikke du ta bilde da ? av spillern og shieldet på? Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Ok, men skal ikke ha iPod den sux, alle har feil osv, kjenner mange som har hatt feil og måtte sendt tilbake. Men Pug kan du svare på spørsmålet mitt over? takk for alle svar Lenke til kommentar
Pug Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Ok, men hvor tykk blir spillern da? Og den shield greia den er vel gjennomsiktig? Kan ikke du ta bilde da ? av spillern og shieldet på? 6745085[/snapback] Har ikke mulighet til å overføre bilder fra digitalkameraet mitt akkurat nå. Den shield-greia er 100% gjennomsiktig, om og du er nøye nok nå du fester det, vil det ikke vises at det sitter på i det hele tatt. Spilleren blir ikke tykkere i det hele tatt (om du ikke måler med laser eller noe lignende). Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Ok, får se på den shield greia, men først må jeg kjøpe spillern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå