Gå til innhold

Dummeste spørsmålet du har hørt om Bil

Anbefalte innlegg

"motoren gikk varm, og så fylte han bare vanlig vann på radiatoren istedet for kjølevæske"

En kompis av meg som ikke er den skarpeste kniven i skuffen

6730615[/snapback]

Ikke noe galt i det. Sikker på at det var han som var den ukvasse? :p Neida.. Så lenge det er litt kjølevæske går det igrunn helt greit. Men blir det frost - så kan det blir riktig moro :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"motoren gikk varm, og så fylte han bare vanlig vann på radiatoren istedet for kjølevæske"

6730615[/snapback]

Ikke noe galt i det. Sikker på at det var han som var den ukvasse? :p Neida.. Så lenge det er litt kjølevæske går det igrunn helt greit. Men blir det frost - så kan det blir riktig moro :-)

6732059[/snapback]

Vanlig vann uten kjølevæske funker, men bør ikke brukes fordi:

- Dårligere kjøling enn vann blandet med kjølevæske (50/50 somregel)

- Hvis temperaturen går under frysepunktet, fryser vannet og røra sprekker

- Vanlig vann gjør at metallrørene korroderer

De fleste kjølevæsker beskytter vannet ned mot -50 grader hvis blandet 50/50 som skal være tilstrekkelig for våres vinter. Må ikke blandes over 70/30 (kjølevæske/vann). Absolutt ikke 100% kjølevæske :p.

Lenke til kommentar
haha, knalltråd :D

Dummeste jeg NOENGANG har hørt var en på ungdomskolen (som skulle bli bilmekaniker) som var overbevist om at de aller fleste biler hadde en-hjulsdrift :S

6731407[/snapback]

Bare at den bilen til faren min har det fordi han hater ABS bremser og tar alltid ut den sikringen, men på den bilen er det samme sikring som til det ene hjulet.. :w00t:

Lenke til kommentar
haha, knalltråd :D

Dummeste jeg NOENGANG har hørt var en på ungdomskolen (som skulle bli bilmekaniker) som var overbevist om at de aller fleste biler hadde en-hjulsdrift :S

6731407[/snapback]

Bare at den bilen til faren min har det fordi han hater ABS bremser og tar alltid ut den sikringen, men på den bilen er det samme sikring som til det ene hjulet.. :w00t:

6735955[/snapback]

Sååå... han tar ut en sikring og mister drivkraft på ett av hjulene? :dontgetit:

Lenke til kommentar

åå så mye bra :)

Var en på jobben til lillesøster, som da jobber på en statoilstasjon, som hadde blitt ringt opp av de andre ansatte mens de var på julebord. Og de hadde spurt henne om de solgte blinklysolje. Dette visste jo ikke den stakkars jenta hva var, så hun måtte gå for å spørre min søster. Lillesøster hadde da jobbet der mye mindre enn henne, men skjønte spøken og sa hun kunne si de fikk inn om noen dager. Men da hun stakkars jenta kom tilbake, hørte hun bare rå latter så det holdt i den andre enden.

Lenke til kommentar
En gang hørte jeg dette fra en dame, som ville ha bmw : Jeg vil ha bmw 316 med stor motor.....

6738418[/snapback]

dagens :!:

Hørte om en som ble lurt til å tro at tuten på mopeden hans ikke virket fordi den manglet tuteolje, så han kjørte en time til Killis der han kjøpte mopeden og spurte, skulle vært flue på veggen da.

Lenke til kommentar
En gang hørte jeg dette fra en dame, som ville ha bmw : Jeg vil ha bmw 316 med stor motor.....

6738418[/snapback]

dagens :!:

Hørte om en som ble lurt til å tro at tuten på mopeden hans ikke virket fordi den manglet tuteolje, så han kjørte en time til Killis der han kjøpte mopeden og spurte, skulle vært flue på veggen da.

6738499[/snapback]

Husker ikke hvilket forum det var på, men det gikk noen rykter om blinklysolje :p Husker spøken var skikkelig gjennomført, med tegninger og hele pakka. Seff var det en del "noobs" som gikk på spøken ;)

Lenke til kommentar

En kompis av meg kjører turbobil og har montert turbotimer. Han kjører ned til en annen kompis tar nøkkelen ut av tenningen (bilen går fortsatt grunnet timeren), gir nøkkelen til kompis nummer 2, uten at han reagerer særlig. Etter ca 45 sek kubber bilen. Dagen etter snakker jeg med kompis nummer to, som sa at det var noe gale med bilen til kompis 1 :p

Til hans forsvar skjønte han etterhvert at det var turbotimer på den.

Lenke til kommentar

En reportasje jeg skulle likt å sett igjen var en som kom etter en stor debatt om svindling i postordre-kataloger. For å sjekke om folk rett og slett var for godtroendes satt de inn en anonse med et vidunderprodukt. De lovte bl.a. lavere bensinforbruk, renere motor, sprekere motor, kraftig vektreduksjon, hårvekst (på hodet) og en haug av andre ting som overhodet ikke hadde noe med hverandre å gjøre. Og de fikk faktisk inn mange bestillinger. :nei:

Lenke til kommentar

Blinklys olje er en klassiker ja :!:

Var ute og tok et par runder sammen med en kompis. Selvfølgeli måtte han jo plukke opp ei 14iss bærte han kjente. Da vi stoppe på Shell for å fylle bensin spurte jeg henne om hun kunne springe inn og kjøpe 1l blinkelys olje. Mannen i kassa flirte god da hun spurte etter det. Hun var mildt sagt rød i ansiktet etter på ;)

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT siden det gjelder MC, men da personen med helt ferskt førerkort for tung sykkel som kjøpte min Yamaha Turbo dagen etter ringte fra en bensinstasjon og spurte hva slags oljeblanding sykkelen skulle ha angret jeg på salget...

Ble ikke bedre av at sykkelen ble vrak uken etter :hrm:

Lenke til kommentar

6730615[/snapback]

6732059[/snapback]

saken er at fyren trodde motoren ble ødelagt av vannet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...