Svar Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Slik jeg har forstått det, kan time maskine ta backup av hele disken hele tiden. Man kan også gjenopprette en blanket disk med TM sin backup, så lenge backupen er tatt til en annen disk og man har tatt bakup av alt. Leste da et sted av man kunne unnlate ting å bli tatt backup av Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Simen1: - Hva er GLX? 6977921[/snapback] Det er et 3D grensesnitt. Mange sammenligner det med Vistas Aero Glass, men det er en god del forskjeller. Noen beskrivende videoer på Youtube: Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Simen1: - Hva er GLX? 6977921[/snapback] Det er et 3D grensesnitt. Mange sammenligner det med Vistas Aero Glass, men det er en god del forskjeller. Noen beskrivende videoer på Youtube: 6978432[/snapback] Hva er forskjellen på XGL/Compiz og GLX? Uansett synes jeg det blir for mye av det gode. Ble rett og slett svimmel av "bølgeeffekten" ved dragning av vinduer og all motion bluren. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg vet ikke forskjellen. Men jeg er enig i at det blir for mye av det gode for min smak. Både det i linux og vistas aero glass. Jalla unødvendig "pynt" etter min mening. Selv foretrekker jeg Windows 2000-utseendet i Windows og stilrent utseende i Linux. OSX synes jeg blir for forenklet og for mye avrundet. Lenke til kommentar
fompa Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 *båse støv av gammel tråd* hei på folket Vurder sterkt å kjøpe en macbook Men lurer på et par ting. Når kommer leopard ut? om jeg må vente lenge for å kjøpe mac hvis jeg vil ha loepard, istede for tiger. Hvis jeg kjøper, skal jeg å kjøpe microsoft office greie som man kan innstalere på mac, kan jeg da, sitte å skrive på min mac, så sende det over på en annen pc med XP på, å framdeles åpne det? Er det noe stoort jeg ikke kan gjøre på mac, som jeg kan gjøre på vanlig pc? Kommer mest til å bruke den til å sitte på nett, msn (som følger med office), bilde, film osv. Sikker litt teite spørsmål, men må vite litt mere før jeg kjøper noe mac. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jepp, formatet er det samme om du bruker Office for Mac eller PC (du kan også bruke OpenOffice som er gratis). Det er vel ikke noe "stort" som ikke kan gjøres på en Apple-maskin, men det er ingen tvil om at det finnes mer dilldall for PC. Det du nevner er null problem. Leopard skal visstnok komme i slutten av andre kvartal 2007... Lenke til kommentar
fompa Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jepp, formatet er det samme om du bruker Office for Mac eller PC (du kan også bruke OpenOffice som er gratis). Det er vel ikke noe "stort" som ikke kan gjøres på en Apple-maskin, men det er ingen tvil om at det finnes mer dilldall for PC. Det du nevner er null problem. Leopard skal visstnok komme i slutten av andre kvartal 2007... 7266326[/snapback] Så det kommer sån ca på sommern neste år? Er det stoor forskjell fra tiger til leopard? Hvis leo ikke kommer før til sommern så gidder jeg ikke vente, hvis det ikke er noe helt sinnsykt i sa*** mye bedre en tiger da. noe som jeg regner med det ikke er? Men hvis jeg vil ha XP på mac'en, så er det jo bare å innstalere, kan jeg da kjøre mac os, samtidi som xp? så jeg bare kan trykke noen fancye taster så er jeg inne på xp, så kan jeg gå tilbake til mac os igjenn. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 ...Er det noe stoort jeg ikke kan gjøre på mac, som jeg kan gjøre på vanlig pc? ... 7266208[/snapback] Spilling og webcam på MSN er litt problematisk. + de få websidene som bare funker i Internet Explorer, + de ytterst få gangene du har behov for å spille av DRM beskyttede WMA/WMV filer. + de anda færre gangene man har behov for å bruke et program som bare finnes for Windows. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Jeg kjenner ikke til forskjellen på Leopard og Tiger, men det kan du sikkert lese mer om på sidene til Apple eller ved å søke. Det siste jeg leste, var at Leopard skulle komme "i slutten av andre kvartal", så det er bare å smøre seg med tålmodighet Bootcamp sørger for at du kan kjøre XP på en Apple-maskin. Mye mulig at Vmware kan gjøre sånn at du kan bytte mellom begge OS ved å trykke på noen magiske taster, men det kan evt. du lese mer om på vmware.com eller ved å søke. Endret 11. november 2006 av Nichlas Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) ...Er det stoor forskjell fra tiger til leopard? ..- 7266381[/snapback] Nei. Det eneste som er interessant er at man kan ha flere virtuelle skrivebord "spaces", at operativsystemet er full 64-bit og i tillegg en nyteknologi kalt "Core Animations" som gjør at det kan hende en del programmer bare vil kunne kjøres på Leopard om noen år. I tillegg er det en del ting som ikke er annonsert enda. Kanskje en nye finder, men hvem vet. Uansett er det bare å oppgradere til Leopard vis det er så mye nytt at du føler du virkelig må ha det. Endret 11. november 2006 av JonT Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det er utviklet et program til OSX som heter Crossover som gjør at du kan kjøre en del Windows program på mac. VMWare funker ikke på Mac enda, men det finnes et program som heter Parallels som fungerer på samme måte. Ellers så synes jeg du skal lese noen guider på Mac1.no hvor mange slike spørsmål blir besvart og som hjelper deg med en overgang fra Windows til OSX Lenke til kommentar
fompa Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Tusen takk til dere som har svart! Leste en tråd på mac1 der det sto masse interessant takk igjenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå