hans A Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen som vet hva forskjellen på disse begrepene er? Fant ingen oversikt på hardware sine sider. Er for tiden på jakt etter en 19" LCD skjerm som skal bruker til bildebehandling. P.S Er det stor forskjell om du bruker DVI eller VGA kabel? Lenke til kommentar
Gnomeboy Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Heisann Hans. Vet ikke noe om forskjellen på TCO 99-03. Kan derimot anbefale deg på det sterkeste og gå for en DVI kablet skjerm. Har to identiske skjermer hjemme, den ene kjører på en VGA kabel og den andre på en DVI kabel. For å si det sånn, ingen tvil om at det er DVI`en som blir brukt til spill, film, bilder, mens VGA skjermen funker som en slags visnings skjerm for nettlesere, enkle applikasjoner som poker osv. DVI er jo også den nyeste teknologien og bør jo derfor ha litt mer guff i signal overføringen, men kan hende mange er uenig med meg? Jeg ville ihvertfall aldri gått tilbake til VGA etter at jeg nå er blitt vant til DVI. Snart kommer DVI kabel nr. 2 i posten. Da skal jeg eksperimentere litt med skjerminnstillinger Lykke til i jakten på ny skjerm. Har forresten hørt en del bra om denne skjermen her: Fujitsu Siemens 19" Widescreen Kort fortalt var tilbakemeldingen at den fikk mer enn godkjent av spillere, men til billedbruk har vel du kanskje et større krav til skjermen? Mvh Øyvind. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/TCO_Certification Lenke til kommentar
hans A Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Dessverre er det pengboka som bestemmer hva jeg blir å kjøpe. Så jeg blir å kjøpe en timelig Sony 19" LCD SDM-S95FS. Siden jeg ikke skal bruke skjermen til spilling, men bare til privat bildebehandlign, surfing og tekstbehandling så er Sony skjermen god nok for meg. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Dessverre er det pengboka som bestemmer hvajeg blir å kjøpe. Så jeg blir å kjøpe en timelig Sony 19" LCD SDM-S95FS. Siden jeg ikke skal bruke skjermen til spilling, men bare til privat bildebehandlign, surfing og tekstbehandling så er Sony skjermen god nok for meg. 6738250[/snapback] Jeg har 2 slike Sony skjerm. Er ganske fornøyd. Men det er mye goshting når man spiller. Tror komplett (der jeg bestillte den oss) har løyet. Jeg mener selv an den er bare på 16ms og ikke 8ms. Skjermen drives på 60Hz. Skal ikke 8ms være 120Hz? 1/0,008ms =120Hz Når skjermen er helt svart (får svart bilde fra data) så vises det 4 stk lysstråler (på en måte) fra kantene på skjermen. Som er spredd. Men dette vises da ikke under spilling. Skjerm nr 2 som jeg "hadde", har ca 3-4 døde pixler som plager noe så inn i h*lv***. Dermed så luurte jeg meg og suffla på de . Tror ikke søskene mine merka noe. hehe. PS: Jeg prøvde og skrive dette inn som en komentar om skjermen på komplett, og alle andre ting jeg syntes negativt om (alt fra 5 til 6 godkjente de) sensurerte de. Kan ikke feks se min kommentar om http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307078 (Logitech Precision Gaming Headset ). En annen ting komplett gjorde var at rett etter jeg kjøpte (var IKKE på ukestilbud)Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB for 1450 kr så satte de opp prisen til 1650 kr (ca 2 uker etter). Og så nylig (2 uker siden) så har de den som ukestilbud. Komplett er noe dritt. Har mer og fortelle om de viss dere vill høre. Feks 2 kabinett av samme produsent som blir sendt ødelagt til meg. Og en sony DVD-Brenner som streiker etter sin første burn av vanlig CD. AARG. har så lyst til og sprenge noe. Enten sosialkontoret eller *************** Endret 5. september 2006 av narutofan Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg tror ikke antall hertz har noe å gjøre med refreshraten for å si det sånn. Jeg har en 8ms skjerm som kjører i 60hz. Andre har kanskje en som kjører i 75hz. Kanskje noen med mer teknisk innsikt kan forklare nærmere. Jeg har ikke noe imot Komplett, har sikkert handla for 50,000 der over årene. Det eneste jeg har returnert var en defekt strømforsyning, og nå en skjerm med feil på. Men nå som Datakjeden har etablert seg der jeg bor, kommer jeg til å handle der. Fordi det er så mye bedre å kunne levere defekte varer i butikken i stedet for å måtte sende de til Komplett, noe som tar 1-2 uker for min del. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 I praksis for nye LCD-skjermer gis de med lys ramme TCO-03, mens skjermer med svart ramme får TCO-99. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hmm, det høres jo helt idiotisk ut. Så selv om skjermen følger alle standardene til TCO-03, og rammen er svart, så får den TCO-99 i stedetfor? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hmm, det høres jo helt idiotisk ut. Så selv om skjermen følger alle standardene til TCO-03, og rammen er svart, så får den TCO-99 i stedetfor? 6823939[/snapback] Det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå