Shicca Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Har et lite "issue" med Windows akkurart nå. Kjører en terminalserver der profilene opprettes under C:\Documents and Settings\ Problemet er at Temporary Internet Files tar plass, og ønsker derfor å ha et script som sletter disse. Path for sletting: C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.ie5\*.* I og forseg ikke noe stort problem, derimot ligger problemet i variabelen %username%. Jeg har 150 mapper under C:\Documents and Settings\, der alle brukere er blitt opprettet, under disse igjen ligger stien korrekt. \Local Settings\T I F\Content.ie5. Er det mulig å lage et script som "ignorerer" den variabelen på noen måte, eller erstatter %username% med de faktiske brukernavnene? TS'en er naturlignok knyttet mot en Domenekontroller, med AD-base. Kan scriptet hente ut usernames derifra, og benytte dette til å fylle inn %username% selv i sitt eget script, slik at alle content.ie5 mappene blir borte? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 DEL "%userprofile%\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.ie5\*.*" Du kan legge det til avsluttningsbatfilen for brukeren? Lenge siden jeg drev med Windows NT Server nå, så jeg husker ikke lnger hva det het Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 DEL "%userprofile%\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.ie5\*.*" Du kan legge det til avsluttningsbatfilen for brukeren? Lenge siden jeg drev med Windows NT Server nå, så jeg husker ikke lnger hva det het 6732062[/snapback] Joda, men et annet issue jeg har møtt ved å gjøre dette er at under \Content.ie5\ så ligger index.dat ei fil som benyttes av prosessen explorer.exe eller winlogon.exe (regner jeg med) som gjør det umulig å slette fila så lenge en bruker er pålogget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå