Gå til innhold

Min erfaring fra mamoz data

Anbefalte innlegg

Hei!

Ville bare dele en liten webshop-erfaring med folket her ute.

Det hele begynte med at tanta mi ville ha seg en ny PC som hun kunne jobbe på. Bruke office, skrive mail o.l.

Jeg tok på meg oppgaven om å finne en billig og bra maskin som hun kunne bruke, å fant ut at jeg ville se på dinside.no sin test av datamaskiner i 6000-kroners klassen.

Etter å ha lest igjennom testene å surfet litt rundt, fant jeg ut at PC'en til mamoz-data (mamoz.no) virket som et fornuftig valg. Denne maskinen kom ferdiginnstallert og bygd med 512mb minne, en mellomkraftig AMD64+ CPU og 17" flatskjerm, samt tastatur, mus, office og OS.

Jeg kontaktet mamoz og bestillte denne "din side value PC" som hadde en leveringstid på 7 - 12 virkedager, ifølge mamoz sine nettsider.

Etter omlag 3-4ukers ventetid fikk vi endelig beskjed om at maskinen var sendt. Som unnskyldning for den lange ventetiden skyldte mamoz på ferieavvikling, sykdom og feil på hovedkort, og lovte oss gratis frakt og "på dør-levering" som plaster på såret. Jeg synes dette hørtes rimelig ut og takket for handelen.

Da datamaskinen endelig kom, så ble den levert å postkontoret, da de ikke hadde "mulighet til å levere på dør". Frakten ble vi også fakturert for, så da jeg ringte mamoz for å få en forklaring, så var det eneste de hadde å si at "dette har ikke vi hørt noe om, men vi skal sjekke det opp og kontakte deg iløpet av arbeidsdagen" ... Jeg ble aldri kontaktet igjen, hverken

den første eller den andre gangen jeg ringte, så jeg anså denne saken som tapt ...

Vel, maskinen skulle allikevell brukes, så den ble koblet opp, og gjort klar, men da den ble slått på, så ga maskinen beskjed om at operativsystem mangler. Tante ringte meg og spurte hva som var feil, å jeg prøvde å veilede henne inn til BIOS for å sjekke booting-rekkefølgen og slikt, men dette var en tapt sak. Hun trengte en proffesjonell datahjelp på besøk.

Dagen etter dukket hjelpen opp på døren, og ca 15min senere og 200kr fattigere, kunne fagmannen konstatere med at S-ATA kabelen til harddisken ikke var koblet i.

I ettertid har vi også funnet ut at IDE-kabelen som går til diskettstasjonen var opp-ned, slik at diskettstasjonen ikke fungerte, men bare lyste hele tiden, officepakken var ikke installert, det dukker stadig opp alvorlige feilmeldinger.

Dessuten dukker det opp blåskjermer daglig med en melding om at datamaskinen dumper fysisk minne.

Jeg har ringt til mamoz flere ganger og fortalt om feilene, men får bare samme beskjeden "vi må snakke med sjefen, så kontakter vi deg" , noe som selvfølgelig aldri har skjedd... Maken til useriøs "leke"-butikk skal man leite lenge etter ...

Beklager om dette var noe slurvete skrevet, men jeg regner med at de fleste her inne skjønner hovedmeldingen i denne "historien" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oj da. dette var ikke bra. har handlet på mamoz data før.

men det har kun vært deler, og ikke noe som de produserer selv.

så har ikke erfart noe problemer. mamoz data har nettopp flyttet sin butikk inn i trondheim by, og kanskje omleggingen har ført til problemer?

(spist over mer enn de greier...)

jeg ville ha tatt den skriftelige veien, fordi da kan du bevise din tidligere dialog med firmaet.(å da kan det være at glemske butikkarbeidere, virkelig kommer til å gjøre noe med saken)

Lenke til kommentar

så har ikke erfart noe problemer. mamoz data har nettopp flyttet sin butikk inn i trondheim by, og kanskje omleggingen har ført til problemer?

jeg ville ha tatt den skriftelige veien, fordi da kan du bevise din tidligere dialog med firmaet.(å da kan det være at glemske butikkarbeidere, virkelig kommer til å gjøre noe med saken)

6728385[/snapback]

Japp, men saken her er jo at alt er avltalt muntlig, på telefon ... Noe som helt til nå har gått bra, fordi da det tidligere har oppstått problemer med min faste webshop, som selvfølgelig er komplett, så har disse vært mann for sitt ord. Mamoz - derimot sier nå at de ikke engang har tillatelse til å inngå en avtale om å betale frakt som "unnskyldning" for sen leveranse. Med andre ord, å prate i telefonen med voksne ansatte i mamoz er som å prate med en liten drittunge som har ødelagt blomstervasa til mor. Prøver å vri seg unna det i beste stil ....

Lenke til kommentar
SATA-kabelen kan faktisk falle av under frakten, dog ikke vanlig men shit happens.. ;)

6728405[/snapback]

Hehe, ja - man kan jo ha VIRKELIG uflaks, men for å være helt ærlig så tror jeg dem har glemt å plugge den i. Da de tydeligvis ikke har testa maskinen uansett ... Jeg jobber til daglig som IT-drift for kommunen, å vet like godt som andre fagarbeidere på dette området at nyinstallerte datamaskiner skal testes grundig.

Selvfølgelig fikk jeg et åndsvakt svar fra mamoz som at "dette skal jo ikke skje ... Jeg skal prate med verkstedet så kontakter jeg deg i løpet av arbeidsdagen" ... Skjedde dette? Nei ... :nei:

Lenke til kommentar
SATA-kabelen kan faktisk falle av under frakten, dog ikke vanlig men shit happens.. ;)

6728405[/snapback]

det er faktisk rett.

har erfart selv at den kabelen kan lett falle av.

6728453[/snapback]

En annen ting er at de får av og til kontaktfeil også ..

Hadde senest i helgen et slikt tilfelle ;)

Lenke til kommentar

6728385[/snapback]

Japp, men saken her er jo at alt er avltalt muntlig, på telefon ... Noe som helt til nå har gått bra, fordi da det tidligere har oppstått problemer med min faste webshop, som selvfølgelig er komplett, så har disse vært mann for sitt ord. Mamoz - derimot sier nå at de ikke engang har tillatelse til å inngå en avtale om å betale frakt som "unnskyldning" for sen leveranse. Med andre ord, å prate i telefonen med voksne ansatte i mamoz er som å prate med en liten drittunge som har ødelagt blomstervasa til mor. Prøver å vri seg unna det i beste stil ....

6728440[/snapback]

vel, det at de nå sier det er uvesentlig for deg. Normalt kan ansatte gi "små" påskjønninger til folk iform av deres stilling. Denne var helt grei, og de har lite de skulle sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...