RBW Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Chieftec Dragon har solgt i bøtter og spann. Vil arvtageren ha det som trengs for å bli en bestselger? Les mer Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jaggu var det et stygt kabinett! Fin test forresten Lenke til kommentar
Mit Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Nei det var ikke spesielt fint. Forresten flott at dere lager en liten filmsnutt Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Chieftec-kabinetter er jo bunnsolide og gjennomprøvde til det kjedsommelige, så man får ikke noe tull med dem. Derimot er de, som det påpekes i testen, for dårlige til å fornye seg. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Nok et kjedelig kabinett fra chieftec, samme kabinett, ny front, når skal dem finne på noe nytt. Dessuten, 80mm vifter er 90-talls, på tide å få 120mm rundt det hele? Løsningen på insiden av kabinettet var vel revolusjonerende en eller annen gang i historien, men kansje på tide å gå nye veier, finne på noe som er bedre. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Chieftec-kabinetter er jo bunnsolide og gjennomprøvde til det kjedsommelige, så man får ikke noe tull med dem. Derimot er de, som det påpekes i testen, for dårlige til å fornye seg. 6728192[/snapback] Word! Skal man ha noe solid, gå for chieftec. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Chieftec-kabinetter er jo bunnsolide og gjennomprøvde til det kjedsommelige, så man får ikke noe tull med dem. Derimot er de, som det påpekes i testen, for dårlige til å fornye seg. 6728192[/snapback] Word! Skal man ha noe solid, gå for chieftec. 6728350[/snapback] Eller bygg selv Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 OMG, enn og gå TILBAKE til den HDD-Cage saken da! :S er det mulig Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ser ut som et bra kabinett, men likte ikke helt utseende på det. Pen side, men fæl front. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 De lager jo meget gode kasser det er helt klart. Designet kan jo diskuteres lenge men greit nok syns jeg. Det jeg mangeler her er jo en tredje skuff for hardisker og muligens et annet oppheng til disse. Men ellers syns jeg det er greit med 80mm i front. Luften blir jo mere konsentrert på diskene da. Lenke til kommentar
Wildthing Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Jeg tror ikke chiftec har noen designere ansatt overhodet. Denne kasse ble vel til da en eller annen arbeidsløs designer fikk 100$ for noen timers jobb. Fordelen med denne kassa.som forøvrig er så god som identisk innvendig med dragon serien, er at den er solid og har veldig gode løsninger. Det skulle nesten ha vært solgt pakkeløsninger med chiftec kasse og dremel for denne kassa er morsom å bygge i. Syns du denne kassa var av interesse,prøv heller å få tak i en brukt dragon. Edit: Det skulle selvfølgelig vært plass til 2x120mm vifter i front,og 80-120mm på topp,men det er jo det man har dremel til Wildthing Endret 23. august 2006 av Wildthing Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 De lager jo meget gode kasser det er helt klart. Designet kan jo diskuteres lenge men greit nok syns jeg. Det jeg mangeler her er jo en tredje skuff for hardisker og muligens et annet oppheng til disse. Men ellers syns jeg det er greit med 80mm i front. Luften blir jo mere konsentrert på diskene da. 6729264[/snapback] Enig at det kunne vært litt bedre plass til disker. Synes at det bør være plass til mer enn 4 disker. Skal en kjøre sikkerhetsoppsett (f.eks RAID 1), trengs det gjerne en del disker for å få nok plass. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Orker ikke ikke finne stedet der jeg skal spørre om dette, men...Kan dere teste Coolermaster Mystique snart? Fin test forresten. Kabinettet synes jeg var stygt. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 I den gamle chieftec'en så får man plass med 6 disker men det blir så trangt at det er ikke og anbefale syns jeg. Men det burde helt klart väre mer plass. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Det er faktisk plass til seks disker i dette også, men som nevnt frarådes det på det sterkeste uten direkte kjøling. Lenke til kommentar
techs Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Fikk vi ikke se hvordan det ser ut under Frontdøra? Greit kabinett ellers! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Er det nå man kan si "Same shit, new wrapping" ? Har forøvrig alltid hatt sansen for Chieftec, solide kabinetter som gjerne er litt tøffe å se på, også er de jo en drøm å bygge i da Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Sikkert ei grei kasse, men du verden så stygg. Her det langt igjen til den gode finishen du finner på f.eks. Gigabyte eller Lian Li sine kabinetter. - Judaz - Lenke til kommentar
mungo Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Jeg går ut i fra at dette kabinettet er av stål siden Dragon-serien også var det. Mitt neste kabinett blir i aluminium så jeg får modifisert det skikkelig. Endret 24. august 2006 av mungo Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Dette så ut som ett Dragon kabinett med ny front. Har Dragon selv og er fornøyd med det, men harddisk plasseringen har en liten svakhet. Når jeg skulle sette inn mitt GF 6800 GT kort så var det for langt i forhold til hvor langt ut hd'ene satt, så jeg ble nødt til å fjerne viftefeste for å få dem lengre inn, så ble det problemet løst. Men fjernet da også muligheten for avkjøling av de hd'ene som er montert der. For håpe dette er forbedret i denne modellen Ellers så syntes jeg at Chieftec BH-02 er ett godt kabinett, det er i alle fall litt større en Dragon og har snudd hd plasseringen 90 grader, som jeg både liker og ikke liker. Det positive er monteringen av hd er veldig lett og vifte plasseringen er ikke i veien for noe, Kan bli litt teit når du skal plugge på hd kablene. Dette er jo helt skrueløst, med unntak av hovedkortet. HD'ene i kabinettet i testen må vel fortsatt skrus fast. Har satt sammen 3 pc'er med BH-02 kabinettet og er veldig fornøyd med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå