DesertGlow Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Etter å ha sett dette har det gått opp for meg at japanere er gale. Det å lage en USB-grill ved å koble til 36 USB-kabler på en datamaskin må jeg rett og slett si er ganske imponerende! Er det noen som husker hvor mye strøm én USB-kabel kan gi til en enhet? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 5 Volt, og mest sannsynlig 1 Amp per USB-port. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 I følge wikipedia er det snakk om 500mA per port. Initially a device is only allowed to draw 100 mA. It may request more current from the upstream device in units of 100 mA up to a maximum of 500 mA. Stilig ide med usb grill uansett... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) 5V * 0,5A = 2,5W per USB-port. 36 porter * 2,5W = 90W. Redigert: Det er vist "bare" snakk om 30 USB-porter. Flere bilder her. Sikkert nok til å grille en liten kjøttbolle av gangen, eller varme en kopp med nudler. :!: Får meg til å tenke på et bilde av en PC jeg så med 5,25" askebeger og sigarettenner ala det man finner i biler. Da skulle jeg heller sett en intern 5,25" pizzastykkeovn som gikk på 12V molex og peiltiérbasert colakjøler. Endret 23. august 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 75 watt... Det er jo omtrent det samme som en normal CPU utvikler, og de blir jo som kjent gode og varme. Vet ikke om det er noe jeg ville satset på, men som en løsning for å oppvarming bør det jo fungere i alle fall Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen burde lage noe som utnyttet varmen fra CPU, GPU til det der og ikke trekke mer strøm fra PCen. *Koble til alle USB kontakter i alle PCene på kontoret her for å grille* Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Noen burde lage noe som utnyttet varmen fra CPU, GPU til det der og ikke trekke mer strøm fra PCen. *Koble til alle USB kontakter i alle PCene på kontoret her for å grille* 6728196[/snapback] Jeg bruker pcen min som ovn om vinteren... er vell bra nok utnytte det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Min PC funker som fotvarmer om vinteren og gir et fint bidrag til oppvarminga av stua. Det betyr at det er skjeldnere jeg trenger å sette på varmeovnen i tillegg for å få normaltemperatur. Ellers så bidrar komfyren, lyspærer, TVen osv også nok til at jeg ikke trenger å slå på ovnene før det begynner å bli ganske kaldt ute (5'C eller lavere) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 http://www.hardware.no/tester//burning_down_the_house/12295 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå