Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal bruke 200-300000 på sports-veteran Hvilken?


And.rs

Anbefalte innlegg

Som i overskriften skal jeg ha meg en ny bil. Jeg er av typen som elsker de gamle bilene men har ikke mye kunnskaper. Jeg kan bruke opptil 300 000 KR og kravene til bilen er: God motor (200 hk -->) "tynt design" (dvs lite metall rundt vinduer osv) Veldig fint med cabriolet :)

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle jeg selv brukt 2-300 store på veteranbil hadde det garantert blitt en strøken mustang.. Enten 65-67 cab, rød med hvit kalejse og kniver på felgene, eller, seff, en shelby GT500.. om du får tak i en slik er vel tvilsomt, men _om_ du gjør, har du jo det tøffeste som noensinne har trillet på 4 hjul..

Lenke til kommentar

Sunbeam Tiger, 1964-1968. Tiger var egentlig en forsterket Sunbeam Alpine med amerikansk smallblock Ford V8. Tiger var faktisk et tidlig Caroll Shelby-prosjekt. Jeg har selv kjørt en sånn og det sparker skikkelig! Motoren er såpass skohornet ned i bilen at den ene tennpluggen må byttes via en luke i torpedoveggen. Forsterkningen i forhold til Alpine er bl.a helsveisete kanaler, så bilen føles mye fastere i fisken enn de fleste andre åpne biler.

 

66%20Red%20Tiger-1.jpg

Lenke til kommentar

Takk for gode svar! Liker Mustang bilene, de er veldig pene. Jeg så forresten på en film i stad da jeg kom over en rå bil. Fant også et bilde (veldig lite) :

 

Mulig det er en porche? Det er da ikke cabriolet, men den ser jo strøken ut...

post-48530-1156345163_thumb.jpg

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Takk for gode svar! Liker Mustang bilene, de er veldig pene. Jeg så forresten på en film i stad da jeg kom over en rå bil. Fant også et bilde (veldig lite) :

 

Mulig det er en porche? Det er da ikke cabriolet, men den ser jo strøken ut...

6729262[/snapback]

 

Det er en Porsche 911.

 

Ellers, til det opprinnelige spørsmålet ditt: Jaguar er jo flotte biler. Det er mulig Jaguar E-type, eller etterfølgeren XJS, er mest i den gruppa du har tenkt deg - seks eller tolv sylindre, opp til 270 hester. Personlig har jeg mest sans for en ca 1965 Jaguar Mk2. For et strøkent eksemplar, med 3,8-motoren, må du nok opp i den prisklassen du nevner. Det er massevis av bilder av fine Jaguarer på nettet.

Lenke til kommentar
Skulle jeg selv brukt 2-300 store på veteranbil hadde det garantert blitt en strøken mustang.. Enten 65-67 cab, rød med hvit kalejse og kniver på felgene, eller, seff, en shelby GT500.. om du får tak i en slik er vel tvilsomt, men _om_ du gjør, har du jo det tøffeste som noensinne har trillet på 4 hjul..

6727805[/snapback]

 

 

Og da snakker vi ca 1.500.000 - 2.000.000.- for et stk bil i perfekt stand :)

 

Klart, replika er billigere, men er det noe gøy da :no:

Lenke til kommentar
Skulle jeg selv brukt 2-300 store på veteranbil hadde det garantert blitt en strøken mustang.. Enten 65-67 cab, rød med hvit kalejse og kniver på felgene, eller, seff, en shelby GT500.. om du får tak i en slik er vel tvilsomt, men _om_ du gjør, har du jo det tøffeste som noensinne har trillet på 4 hjul..

6727805[/snapback]

 

 

Og da snakker vi ca 1.500.000 - 2.000.000.- for et stk bil i perfekt stand :)

 

Klart, replika er billigere, men er det noe gøy da :no:

6731758[/snapback]

Spørs om det i det hele tatt er mulig å få tak i original.. Men man har jo de gutta som bygde den til Gone in 60 seconds, de er jo godkjent av Mr. Shelby himself til å bygge om vanlige fastbacks fra 67 til "eleanor".. Men vi snakker vel godt over mill'en der og, da alt er håndarbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...