jamez Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Heisann... Newbie på linux... men tenkte d var tid for å prøve. Har lastet ned og brent ut RedHat8.0 installasjonen så ut til å gå greit. installerte på egen partisjon. (min tidligere D: og så ligger windows fortsatt på c:) ved boot kommer jeg inn i grub-greia... så loader den en haug med drivere og ting. OK på endel greier ogsånt... så kommer det noen flimmer før jeg får opp en ensfarget mørkblå skjerm med ensfarget lysblå rute inni med to valg. står ingenting på siden, men på valgene er det noe uleselig greie... Uansett hva jeg prøver her så kommer jeg ingen vei trykker jeg esc e.l. får jeg opp ei dos/unix-lignende kommandolinje (svart skjerm)... Står Red hat linux release 8.0 (psyche) kernel 2.4.18-14 pc 163-131 login: får logga inn der, men, det hjelper meg pent lite... får kun ny kommandolinje... (men pålogget) Ble en litt "rar" forklaring, men håper noen forstår og vet hva som kan være feil. takk på forhånd. Jamez. Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det er vel riktig det :smile: Lenke til kommentar
jamez Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 skulle d ikke lissom være noe sånt grafisk grensesnitt... det derre x-window ellernosånt...?! Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 har du huka av valget om å innstallere grafiske ehm, grafiske ting, da? slik som KDE og Gnome. [ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-10-24 20:42 ] Lenke til kommentar
jamez Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 jo jøss... d e klart... men, d må vel være noe feil siden æ fikk sånn blå rar skjerm med uleselig skrift... Valgte norsk som språk der d var mulig... kanksje derfor?! Kunne vel prøvd å installere enda en gang... *sukk* Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 du kan prøve å skrive "startx" Lenke til kommentar
tokki Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei ! Det høres ut som du har problemer med skjermkort eller skjem instillingene I "dos" modus eller hva du kalte det, prøv med kommandoen Xconfigurator (case sensitive) Husk å være pålogget som root Skjermkort og skjerm skal bli detektert, og du har muligheter for å prøve instillingene dine for å se om det virker. Prøv deg litt frem. Lykk til Lenke til kommentar
jamez Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 det kan nok stemme at det er noe skjermproblemer... har en hercules 17" Prophetview, tilkoblet på dvi... Tror nok kanskje det kan være noe innstillinger her som ikke er helt greie... Kom meg forøvrig inn i xwindows-tingen nuh. Lav oppløsning og 16bit farger så. Men, nå var musa lite "sammarbeidsvillig" ville kun gå fram og tilbake helt øverst på skjermen. (logitech cordless optical) får prøve litt, så kommer lærer jeg vel litt etter litt... forhåpentligvis... takk Lenke til kommentar
jamez Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei! nuh e æ på nett! sitt i linux og d funke knirkefritt... så langt.. installert på nytt og fikk ordna nå instillinga på skjermen... den sto vist på refreshrate 85hz og d går jo ikke så bra på min LCD... men, nuh, bare å leik sæ!! hehe :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå