Gå til innhold

Texas hold 'em Poker. Skrytetråden. Info om regler


Straffa

Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/spillmagasine...ticle718308.ece

En liten artikkel om akuratt dette. Hold'em er det som ER poker nå til dags. Huleboere...:D

Spillet inneholder også en spennende funksjon kalt Persistant Bankroll. Hvor mye penger du har spilt inn og spart knyttes opp mot Live-profilen din, og størrelsen på den virtuelle lommeboken bestemmer hva slags spill du får være med på.

 

Dette blir moro.. :thumbup:

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
snart sitter vel avanore på pokerstars å spiller om tusenvis av dollar og kvalifiserer seg til World series of poker til neste år -_-

6729057[/snapback]

 

Jeg må som regel pilse hvis jeg skal spille poker. Kan bli mye pilsing utover.

Men jeg tviler STERKT på at jeg kommer inn på WS :)

Lenke til kommentar

For de som ikke vet hvordan man spiller Texas Hold'em så fant jeg dette her

 

I Texas Hold'em er det vanligvis ikke slik at man legger ante i spillet. I stedenfor ante er det to spillere som legger ut blind, BigBlind (BB) og SmalBlind (SB) Hvis man spiller $1/2 bord så legger BB ut $1 og SB $ 0,5 (dette kan variere fra side til side, men vanligvis er det slik). For at dette skal bli rettferdig, går dette på omgang rundt bordet om hvem som er BB og SB. Dersom du setter deg ned på et nytt bord, så må du enten vente til det er din tur til å legge ut BB, eller betale BB tidligere før du får kort.

 

Første runde (pre-flop)

Hver spiller får to kort (ett og ett) Disse kortene kalles også for "pocket cards" og er spillerens "egne" kort. Den spilleren som sitter til venstre for BB skal begynne å prate. Han må enten syne (legge på like mye som BB), høyne eller kaste kortene.

 

Andre runde (flop)

Dealeren legger så ut tre kort på bordet (flop) som alle spillere kan kombinere med sine to egne kort som man har på hånden. Denne gangen er det SB som skal begynne å satse, dersom SB har kastet seg tidligere så er det spilleren nærmest til venstre som skal begynne. I denne runden av spillet, behøver man ikke satse noe, det holder med at man checker til nestemann. Men så snart en spiller åpner (legger penger/chips i potten) må de andre spillerne syne eller høyne, eller eventuelt kaste seg.

 

Tredje runde (turn)

Dealeren legger ut ett fjerde kort på bordet (turn). Dette kortet benyttes på samme måte som de tre første kortene (flop) slik at spilleren kan kombinere de fem beste kortene. Satsingen foregår på samme måte som sist. Den første spilleren til venstre for dealeren som fortsatt er med, begynner å prate i denne runden.

 

Fjerde runde (river)

Dealeren legger så ut det siste kortet på bordet (river). Nå kan spilleren endelig kombinere de fem kortene som er best, ved å benytte seg av begge sine kort to kort (Pocket cards), eventuelt ett eller ingen, i tillegg til 3-5 av kortene på bordet. Til slutt er det igjen klart for å satse på nytt, etter samme prosedyre som over. Første spiller til venstre for giver begynner å prate. Husk på at dersom det bare blir check rundt hele bordet så skal allikevel kortene vises, og beste hånd vinner potten.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Tenkte vi kunne ha en skrytetråd for vi som spiller poker :)

 

Har bare spilt player match. Har til gode å spille tournament.

Mine stats

 

Litt merkelig det står -20k da jeg ikke har vært så langt nede. Men jeg joina et 50 000 bord og stakk ut med engang. Tapte 200$ på det hehe. Men da må jeg ha lånt 20 000 av banken da jeg var innom det bordet.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...