Gå til innhold

Lure Tele2 for billig mobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke lure noen som helst for å gjøre dette, man står fritt til å bryte avtalen, men det koster som sagt et gebyr. Uansett så er det jo ikke noe penger å spare på å gjøre dette, så dersom det er snakk om å lure noen så måtte det bli deg selv. :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Men da blir prisen til sammen ca 3000 kr (990+2000), og jeg sparer fortsatt på det.

;)

6727524[/snapback]

Har gjort dette selv ved en anlednig og det er ikke så dumt det. Men sjekk at du enkelt kan få fjernet operatørlåsen på mobilen -den er der for "evig" uavhengig av kontrakten. Og du bør dessuten få installert ny programvare -den operatørene legger inn fører sjelden med seg noe godt.

Lenke til kommentar

Det er jo bare så vidt:

https://prisguiden.no/product.php?productId=42280

Dessuten koster det noen kroner å opprette abonnentet også (199 kr).

Regnestykket blir da:

Tele2: 990 + 2000 + 129 kr (for den første måneden) + 199 kr (opprettelse) = 3318 kr

Pixmania: 3150 kr + ca. 150 kr (i frakt) = 3300 kr

Mulig at det kommer frakt i tillegg hos Tele2.

Tele2 lager nok neppe et opplegg som de taper penger på... ;)

Lenke til kommentar

Pixmania har kun engelsk og fransk meny på SEK800i. og det blir ikke aktuelt.

Billigst blir telefonen hos Komplett.no (3599,-)

Jeg så på K800i med Netcom ActiveTalk abb. og dette ble enda billigere for min del.

Pris på tlf 1190,-

bruddgebyr 1500,-

= 2690.

:)

Lenke til kommentar

Også er One Call abbonementet MYE billigere enn ActiveTalk (hvertfall til mitt bruk), så går nok i pluss uansett tror jeg.

Men fjerne programvare fra operatøren?

Mobilen vil vel funke som den skal uansett??

Thanx! :cool:

Lenke til kommentar

Frakt kommer jo uansett når du handler på nett.

Innmeldingsavgift hos OneCall er 0,-

Nytegning av abb. er 0,-

Da blir det første mnd.avgift 129 kr...

det blir kanskje ikke stooore penger å spare, men som fattig student har jeg ikke råd til å punge ut nærmere 4000 kr for å kjøpe den rein. :(

Lenke til kommentar

Når du sier opp en avtale, skal du jo kunne få låst opp telefonen.

Har selv låst opp flere telefoner etter at jeg har hatt de i 12 mnd, men skal jo bli det samme når du sier opp...

Ser heller ikke den helt store fortjenesten, må jo også sitte i flere telefoner for og snake med tele2, netcom. Vett ikke hvor mye tid/penger det koster

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Netcom sine bruddgebyrer er som følger:

Bruddgebyr - avtale med telefon

Hvis du vil si opp en avtale som har gitt deg en rimeligere telefon, før avtaletiden løper ut, gjelder følgende gebyrer:

Gjenværende periode av avtale Kr

12-9 måneder 1500,-

9-6 måneder 1125,-

6-3 måneder 750,-

3-0 måneder 375,-

Gjelder for alle kunder i avtaletid, også Kontantkunder som ønsker å låse opp operatørlås før avtaletiden er over.Bruddgebyr - avtale med ringetid

Hvis du vil si opp en avtale om ringetid, før avtaletiden løper ut, gjelder følgende:

Brudd på grunn av ønske om å kjøpe om ny mobil.

Ingen gebyr. Resterende avtaletid og ringetid slettes. Kjøp av telefon medfører ny 12 måneders avtale. Dette gjelder også ved bytte av abonnement i forbindelse med ny telefon.

Sletting eller portering av abonnement.

Bruddgebyret er kr 299,-, uavhengig av når bruddet finner sted og hvor mye ringetid som ligger i avtalen.

Endret av Ooompah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...