bosverd Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 skall skrive en stil oppgave i i samfunsfag om Konflikten menneske - natur, trenger noen tips om hvordan dette fungerer.Googler stadig vekk og finner ikke en drit. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Prøv Skole/leksehjelp. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg synes utgangspunktet er søkt. Mennesket er like mye del av naturen som alt annet. Vi har en tendens til å prøve å distansere oss fra det faktum. Men vi er det ypperste og mest kompliserte produktet av evolusjonen. Alt vi foretar oss er derfor per definisjon naturlig. Ta heller utgangspunkt i dette, samt hvordan menneskene ødelegger og dreper alt annet som eksisterer og forhelliger oss selv og hvorvidt dette er etisk eller ikke. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Begynn med å definere oppgaven. Hva er naturen? Er mennesket en del av naturen, og således i konflikt med seg selv? Hvordan defineres en konflikt (slå opp i ordboka)? Er vi faktisk i konflikt med naturen, eller er det bare snakk om propaganda fra politisk grønt hold? Personlig synes jeg det er en skikkelig svadaoppgave. Derfor er det viktig å definere og begrense oppgaven. Tips: Dersom du får karakter, vær politisk korrekt. Du får bedre karakterer av å kjæle med de romantiske dogmene om 'det onde' mennesket i konflikt med naturen, enn ved å gjennom saklige argumenter avvise en slik konflikt. Edit: Lærere ønsker også å få bekreftet sine sannheter. Og hos de fleste lærere får du bedre karakterer ved å følge opp dette behovet, enn ved å forsøke å rokke ved etablerte sannheter. Men se ann læreren. Endret 6. september 2006 av JBlack Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg synes du skal skrive om klimaendringene! Menneskene har skapt dem, så jeg vil si det passer ganske godt. Vi ødelegger vår verden. Det finnes masse bra stoff og fakta om dette, lett å skrive om. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Du kan jo alltids sitere Matrix i stilen din om at Mennesket er et virus på jorden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå