allyse Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hva blir egentlig det neste fra microsoft for privatbrukeren og når kommer det.? Har hørt noe om Windows.net, men har ikke helt skjønt hvor dette kommer inn? Ser jo nesten ut som M$ har kommet met et nytt produkt hvert år. (tenk litt åpent/fritt) 1998: Windows 98 1999: Windows ME 2000: Windows 2000 2001: Windows XP 2002: ??? Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
normal Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Longhorn XP var en video å laste ned på itpro forleden, får se der du. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Denne videoen virker ikke helt riktig. For meg ser det ut som den er faka. Alt er likt XP og alt som er der, kan man få til i XP (custom skins o.l.). Så jeg tror ikke helt på dette. Men det neste blir nok Longhorn ja.. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 jepp longhorn som er minimal oppgradering noe alla second editon tror jeg kommer vel i 2004 neste virkelige oppgradering kommer med blackbomb aner ikke når 2006 kanskje? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 19:56, skrev allyse:1998: Windows 981999: Windows ME2000: Windows 20002001: Windows XP2002: ??? Dette stemmer ikke helt. Windows 98SE kom i 1999. ME kom ikke før midt i 2000. Uansett kan du være ganske sikker på at det neste fra MS ikke blir noe å se frem til. Trenden med kontroll og overvåking og generelt gjøre ting surt for brukerne, vil fortsette. Les om Palladium her og her. Forbrukere flest kommer sikkert til å hoppe ukritisk på dette også, akkurat som med XP. Og da er 1984 blitt virkelighet. :sad: [ Denne Melding var redigert av: AlexK på 2002-10-25 11:54 ] Lenke til kommentar
LeD Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 11:52, skrev AlexK:Les om Palladium her og her. Forbrukere flest kommer sikkert til å hoppe ukritisk på dette også, akkurat som med XP. Og da er 1984 blitt virkelighet. :sad: Du og jeg og mange andre har sett denne trusselen og gjør det vi kan for å opplyse alle andre om den. Jeg håper vi kan klare det. LeD Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hvilken trussel og hva skjedde i 1984 (forruten om at jeg ble født da..) Anbefaler dere meg å kutte ut WinXP og gå over til Win2000 eller Linux? Anti MS? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 I 1984 ble Macintosh lansert :smile: Longhorn kommer vel til å rendre alt som skjerm på skjermen ved hjelp av skjermkortet. Dette gjør at man kan ha XP themes uten at maskinen går mye treigere. Dette er jo noe Mac OSX allerede har da... Det som er kipt med OSX er at det krever mere HW enn hva folk flest har nå. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Windows XP Media Version blir antakelig til å bli fremvist til jul, dette kan du lese på microsoft.com. Husker ikke direkte link, men det man kan si at det blir en SE versjon av XP som er antakelig innebygd SP1 og andre bugfixes :smile: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 12:56, skrev havegg:Hvilken trussel og hva skjedde i 1984 (forruten om at jeg ble født da..) "1984" er tittelen på en kjent bok av George Orwell. Den beskriver et samfunn hvor alt menneskene gjør blir overvåket og kontrollert. Uttrykket "Big Brother" stammer fra denne boken. Hvis du setter deg inn i Microsofts framtidsplaner vil du se at George kanskje bare bommet med 20 år. LeD Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 12:56, skrev havegg:Anbefaler dere meg å kutte ut WinXP og gå over til Win2000 eller Linux? Ja. For å gi MS litt motstand, vise dem at ikke alle automatisk hopper på alt de hiver ut på markedet. (Pluss at jeg ikke kan se noen åpenbare grunner til å bruke XP fremfor 2000 når det gjelder nyttige funksjoner.) Quote: Anti MS? Ihvertfall slik MS ser ut til å utvikle seg. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 12:18, skrev LeD: Quote: Den 2002-10-25 11:52, skrev AlexK: Les om Palladium her og her. Forbrukere flest kommer sikkert til å hoppe ukritisk på dette også, akkurat som med XP. Og da er 1984 blitt virkelighet. :sad: Du og jeg og mange andre har sett denne trusselen og gjør det vi kan for å opplyse alle andre om den. Jeg håper vi kan klare det. LeD ENDELIG! Likesinnede! Hei, hyggelig å hilse på dere. Jeg er ikke sikker på om jeg har lest akkurat de artikkelene du linker til der, rekker ikke å se på de nå desverre. Finner ikke i farta den artikkelen jeg leste; skrevet av "New born hackers" elns, står en del der også. Som dere prøver jeg å opplyse folk om dette jeg også... Palladium=1984=Satans verk=whatever stygt du kommer på (bare et lite utbrudd fra min side :smile: ) Jeg kommer i høyeste fall til å oppgradere til WinXp på win-siden. Jeg kommer aldri til å kjøpe hw som har integrert Palladium-støtte og det er derfor håp at jeg kan kjøre modifiserte versjoner av egentlig Palladium-supportere programmer, da om jeg trenger de programmene vel å merke (Moderatorer, om denne uttalelsen skulle stride i mot retningslinjene, kan jeg redigere den) Lenke til kommentar
LeD Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 15:24, skrev Mad Wolf Magnux:Jeg er ikke sikker på om jeg har lest akkurat de artikkelene du linker til der, rekker ikke å se på de nå desverre. Alle bør ta seg tid til å lese "TCPA / Palladium FAQ" og Stallmanns artikkel. Quote: Jeg kommer aldri til å kjøpe hw som har integrert Palladium-støtte Hva om du ikke har noe valg? Både Intel og AMD er med på prosjektet. Snart vil kontroll og overvåking bli integreret i alle prosessorer. Dette er beskrevet nærmere i "TCPA / Palladium FAQ". (De som synes at dette høres ut som en god idé bør ihvertfall lese denne!) Quote: og det er derfor håp at jeg kan kjøre modifiserte versjoner av egentlig Palladium-supportere programmer, da om jeg trenger de programmene vel å merke Modifisering av "trusted" hardware og software vil bli forbudt. (Det rammes vel allerede av den amerikanske DMCA-loven.) Hvis EU innfører liknende lover har vi nok lite vi skulle ha sagt. LeD Lenke til kommentar
Sleepers-Neo Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Så når kan vi regne med få denne dritten som standard på alle Hovedkort/Prosessorer vi kjøper? Noen vei utenom, modchip? Hva hvis du bruker linux, kan du fortsette å bruke hva som helst da? HATER MS!!!! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Etter å ha lest "TCPA / Palladium FAQ" og Stallmanns artikkel er jeg skikkelig forbanna. Dette er en sammensvergelse mellom Hollywood, musikkbransjen, Micro$oft, Intel og AMD! Skal avinstallere Windows XP i morgen og installere RedHat 8 i stede. Skal aldri mere ta i et produkt fra Micro$oft. Det er så fult i bugs og kopisperrer at det ikke er til å holde ut. Linux ruler gata! Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 vel.. de har prøvd det før og ikke lykkes så veldig mye da eks. xboks`en men jeg lurer på hva som ville ha skjedd med linux dersom det "slo til" og ingen kunne eks. spille mp3 eller.no Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 18:13, skrev muffe:Linux ruler gata! Var det ikke du som lagde en rosa hjemmeside en gang muffe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå