Gå til innhold

Tips til å få igang studentavtale for skolen?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er blitt gitt mandat til å skaffe studentene en avtale, og ønsker dermed så snart som mulig å huke inn diverse aktører. Jeg mangler mail-adresser til aktører, samt at noen godt kan se over teksten jeg i har sendt til komplett.no.

Hei. Mitt navn er Rasmus Haugen Sandvik og jeg studerer ved Norges Lærer akademi i Bergen. Skolen min har ingen dataavtale for studenter, så jeg har tatt saken i egne hender og bedt alle som skal kjøpe laptop eller andre data-artikkler å vente noe, intill jeg har fått i stand en akseptabel avtale med en eller flere leverandører.

Det er i denne sammenheng jeg kontakter dere. I all hovedsak er det laptopper det er snakk om, og jeg ser for meg en av to løsninger:

Enten en avtale hvor studentene får 2-3 alternativer å velge mellom, eller en generell prisreduksjon ved deres foretak. Som motytelse mot en tilstrekkelig rabatt vil skolen kun promotere deres laptoper for studentene (Ca 300stk), og om det er ønskelig gi andre motytelser (reklame, stands, vi er åpen for forslag). Lærerne er alt innbefattet i en annen avtale, så de vil ikke kunne bli med på en evt avtale (i alle fall ikke i første omgang). Frakt er også en faktor ettersom det sansynligvis vil bli bestillt en større mengde datamaskiner.

Om man går for det første, og sansynligvis mest aktuelle alternativet (2-3 alternativer) vil jeg si at maskinene bør oppfylle følgende krav:

Alternativ1 (prioritert):

Pris: Ikke over 8000kr.

Prosessor: Core Duo prosessor (ghz kan være det samme)

Ram: 1 gigabyte ram

Skjerm: Glosset.

Grafikk: Ikke vesentlig.

Vekt: Ikke over 3kg

Varme: Må være stille nok til å ha i en forelesningssal.

Størrelse: Maks 15,4", gjerne mindre.

Programmer: Windows XP, Microsoft office (basic)

Alternativ2: Noe ala Asus W3J, en skikkelig allroundmaskin for dem som ønsker å bruke litt mer penger.

Alternativ3: En skikkelig billigmaskin. Det er sikkert lave marginer i dette segmentet fra før så jeg forventer ikke den store reduksjonen.

Jeg håper på snarlig svar, ettersom studieåret er begynt og mine medstudenter trenger verktøy så snart det lar seg gjøre.

Mvh Rasmus Haugen Sandvik

Det var det. Om du skulle være en aktør i markedet selv så for all del ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...