Tom&Jerry Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Hva du jobber som: Bilmekaniker u/fagbrevHvor gammel du er: 24Hva du tjener du i årslønn: Rundt 290.000,- lite eller ingen overtidHvor mye betaler du i skatt? Tabell. Rundt 32%Utdanning: 3-årig VGS, diverse tekniske kurs i regi forsvaret. Merkespesifiserte kurs.Goder: Fri bruk av verksted på hobbybasis. Sparer mye penger på bilhold!Slutter dog snart for videre utdanning da Endret 11. august 2014 av Mantoius Lenke til kommentar
torerr Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Hva du jobber som: Jurist i staten Hvor gammel du er: 34 år Hva du tjener du i årslønn: 437 000 Hvor mye betaler du i skatt? Cirka 33 prosent Utdanning: Master i rettsvitenskap Goder: Flexitid Endret 13. august 2014 av torerr Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Hva du jobber som: BVO lærlingHvor gammel du er: 18 Hva du tjener du i månedslønn: Ca 20 000 i mndHvor mye betaler du i skatt? ~5%Utdanning: Vg1 elektro Vg2 brønnteknikk Goder: 2-4 rotasjon, gratis kurs osv. Oppdatert Lenke til kommentar
Klementinene Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Hva du jobber som: 1. års lærling på supply båt offshoreHvor gammel du er: 19årHva du tjener du i timen: ca. 15.000 kr. brutto i måneden Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Hva du jobber som: Har per dags dato en støttekontaktjobb, men søker deltidsjobb fram til jeg skal i førstegangstjeneste fra Januar.Hvor gammel du er: 18 år Hva du tjener du i timen/månedslønn: Støttekontaktjobben: 130 kr timen + 300 kr utgiftsdekning + 4,05 kr per km i kjøregodtgjørelse (kjøring til og fra eget hjem).Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort.Utdanning: Ferdig med videregående. Lenke til kommentar
Obskar Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Hva du jobber som: Trainee Observer (Seismikk)Hvor gammel du er: 27Hva du tjener du i årslønn: 440 000 (15% mer etter endt traineeperiode paa 3x5 uker) Mulighet for bonuser etter endt traineeperiode.Hvor mye betaler du i skatt? Tabell, 80 000 i skattefradrag.Utdanning: Fagbrev, energimontoerGoder: Endel gratis kurs, som f.eks offshore sikkerhetskurs. 5-5 rotasjon, noen vil kanskje kalle det en ulempe, jeg er fornoeyd. Gode pensjons og spareordninger. Endret 27. august 2014 av Obskar Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Hva du jobber som: FotografAlder: 23 Årslønn: ca. 450.000 Hvor mye betaler du i skatt? Altfor myeUtdanning: LOL Goder: Jobben i seg selv. Er min egen sjef. Reiser mye i inn- og utland. Varierte utfordringer, alltid noe nytt. Endret 27. august 2014 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvor mye betaler du i skatt? Altfor mye Ser det er mange som bruker denne, hvorfor får dere ikke nytt skattekort om dere betaler for mye?... Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvor mye betaler du i skatt? Altfor mye Ser det er mange som bruker denne, hvorfor får dere ikke nytt skattekort om dere betaler for mye?... I mitt tilfelle, som selvstendig næringsdrivende er det egentlig en fordel for meg å få tilbake mye på skatten på høsten. Dette fordi markedet er utrolig tregt om sommeren i min bransje. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvor mye betaler du i skatt? Altfor mye Ser det er mange som bruker denne, hvorfor får dere ikke nytt skattekort om dere betaler for mye?... I mitt tilfelle, som selvstendig næringsdrivende er det egentlig en fordel for meg å få tilbake mye på skatten på høsten. Dette fordi markedet er utrolig tregt om sommeren i min bransje. Men da burde du jo heller skrive, betaler for mye slik at jeg får tilbake penger når markedet er tregt... Utrolig mange som sutrer om at de betaler så mye i skatt så får de tilbake to månedslønninger om sommeren. Det blir for dumt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Men da burde du jo heller skrive, betaler for mye slik at jeg får tilbake penger når markedet er tregt... Utrolig mange som sutrer om at de betaler så mye i skatt så får de tilbake to månedslønninger om sommeren. Det blir for dumt. Tror faktisk du misforstår flertallet om hva som ligger i for mye... du tolker det som at folk betaler mer enn de skal og dermed får igjen. Jeg ville tolket det som at det rette skattetrekket synes folk er "for mye"... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Tror faktisk du misforstår flertallet om hva som ligger i for mye... du tolker det som at folk betaler mer enn de skal og dermed får igjen. Jeg ville tolket det som at det rette skattetrekket synes folk er "for mye"... Dette er jeg også klar over, men jeg hører ofte folk si dette og når jeg spør dem hvor mye de fikk igjen på skatten så er det enorme summer. Altså min konklusjon er at de som mener de betaler for mye skatt faktisk også gjør det. Så det klager seg over noe de selv har satt i stand og jeg er lei av det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Dette er jeg også klar over, men jeg hører ofte folk si dette og når jeg spør dem hvor mye de fikk igjen på skatten så er det enorme summer. Altså min konklusjon er at de som mener de betaler for mye skatt faktisk også gjør det. Så det klager seg over noe de selv har satt i stand og jeg er lei av det. Fantastisk å irritere seg over noe som blir skrevet i en slik tråd... nå har jeg sett det også. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Fantastisk å irritere seg over noe som blir skrevet i en slik tråd... nå har jeg sett det også. Jeg irriterer meg over alle som syter av skatte nivået generelt, uavhengig av medie/tråd Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg irriterer meg over alle som syter av skatte nivået generelt, uavhengig av medie/tråd Mer du irriterer deg over? 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg irriterer meg over alle som syter av skatte nivået generelt, uavhengig av medie/tråd Mer du irriterer deg over? Klart det, men du som meg ser at det blir tåpelig å ta opp her. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Klart det, men du som meg ser at det blir tåpelig å ta opp her. Enig, det blir litt OT... du får starte en egen tråd, regner med den blir laaaaang 1 Lenke til kommentar
owhb Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) edit Endret 27. mai 2015 av OleBir Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Hva du jobber som: "Prosjektingeniør" (i en industriell produksjonsbedrift; ikke oljebransjen)Hvor gammel du er: 28Hva du tjener du i årslønn: "35k i måneden" x 12 = 420.000 (før skatt)Hvor mye betaler du i skatt? Får litt over 25k inn på kontoen i måneden; så la oss si 28 % skattUtdanning: 5 årig sivilingeniørgrad fra NTNUGoder: Jeg har jo fremdeles en jobb å gå til, flere av studievennene mine som fikk jobb i oljebransjen har jo blitt effektivisert vekk ... Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Hva du jobber som: Teknisk tegner, privat sektor. Nyansatt. Hvor gammel du er: 35 Hva du tjener du i årslønn: 560 000,- Hvor mye betaler du i skatt? Det som trekkes. Utdanning: 2 årig teknisk fagskole(ferdig sommeren 2014) Goder: God lønn, fleksitid, i nærheten av der jeg bor. Endret 1. november 2014 av Techpoint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå